sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

פתח דבר חשיבותם של העובדים לפירמה ברורה וידועה לכול . פירמה שרוצה לשרוד בעולם תחרותי חייבת להביא זאת בחשבון ולנהל את משאבי האנוש כפי שהיא מנהלת את שאר גורמי הייצור שלה . אולם עובדים אינם כשאר גורמי הייצור המשמשים את הפירמה ולכן אסור להתייחס אליהם ככאלו . העובדים , מעצם היותם אנשים חושבים ובעלי תחושות ורגשות , בעלי דעות ועמדות כלפי הסובבים אותם , אנשים המקבלים החלטות , יכולים לשנות את התנהגותם בהתאם לסביבה שבה הם פועלים . פירמה שתשכיל לרתום את עובדיה להשגת מטרותיה תוכל להתחרות ביתר קלות בשוק ולשרוד לאורך שנים . במאמר שפורסם כבר בשנת , 1919 זמן קצר לאחר תום מלחמת העולם הראשונה , הראה שליכטר כיצד ההתייחסות המסורתית של מעסיקים אל עובדיהם באותה תקופה מנוגדת לטובתם של המעסיקים . הניהול המסורתי , לדבריו , הוא גס ותובעני . גסות הניהול מתבטאת בהתעלמות מגורמים בסיסיים הקשורים ליעילותם של העובדים : . 1 ביצוען של משימות בייצור דורש כישורים שונים , ולכל עובד יש כישורים שונים — יש צורך לבחור בקפידה כל עובד ועובד כדי שיתאים למטלה שלמענה נשכר . . 2 התפוקה תלויה בבחירה נכונה של אופן הייצור , והעובד הפשוט אינו יכול להחליט על כך בעצמו . . 3 הכשרה יזומה של העובדים תגדיל את התפוקה , ולכן את הבחירה אם ללמוד או לא אין להשאיר לשיקולם של העובדים . . 4 לתנאי העבודה ברצפת הייצור יש השפעה על סך התפוקה המיוצרת . . 5 מסלול קידום יוצר עבור העובד תמריץ להתאמץ . . 6 עובדים לא מרוצים אינם משקיעים בעבודה את המקסימום האפשרי מבחינתם , ואין כוח שיוכל לכפות עליהם לעשות זאת . Wright , McMahan & McWilliams , 1994 1 Slichter , 1919 2

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help