sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

מבוא הרעיון להוציא לאור ספר הבוחן סוגיות הקשורות בזהות , נרטיב ורב תרבותיות בחינוך הערבי בישראל נובע משני מקורות : ניסיונם של העורכים לבחון את מקומו וטיבו של שיח זה במערכת החינוך הערבית בפרט ובחברה הישראלית בכלל , ורצונם לתרום את חלקם לערעור על השוליות הכפולה ששיח זה זוכה לה . שוליות זו נובעת , כך נראה , מדחיקתו של השיח הערכי מפני השיח ההישגי בחברה הישראלית בכללה מחד גיסא , ומהיות החינוך הערבי חינוך נשלט ומודר מאידך גיסא . בכך מוּנע הספר מתפיסת עולמם של העורכים , שעל פיה תפקידה של האקדמיה איננו מצומצם להוראה ומחקר לשם מחקר , אלא יש לה תפקיד ציבורי חיוני בחיפוש מתמיד אחר האמת , במובנו כבחינת הסדר החברתי והבעת תפיסות חדשות לתיקון עוולות חברתיות ( , Keynan . ( 2014 תפיסה זו היא הבסיס לחופש האקדמי ( רובינשטיין , 2010 ) ומחייבת את חברי הסגל , הנהנים ממנו , למעורבות מחקרית ומעשית בסוגיות חברתיות חינוכיות ( צימרמן , . ( 2005 שני העורכים הם בעלי מומחיות בתחום החינוך , וכל אחד מהם מתמקד בנושא אחד או יותר מן הנושאים של זהות , תרבות ורב תרבותיות , אחריות חברתית וצדק חברתי , נרטיב וזיכרון קולקטיבי בחברות בעלות עבר טראומטי , הכשרת מורים ויחסי רוב מיעוט בישראל . השיח המחקרי על נושא הספר נולד מתוך דיונים שערכה קבוצת מרצים על רקע הוראה משותפת של קורס כלל בית ספרי בבית הספר למוסמכים בחינוך במרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה . מתוך השיח המחקרי וההוראתי נולד דיון בסוגיות הנדונות בספר : זהות , נרטיב ורב תרבותיות בזירות שונות של החינוך הערבי בישראל . שניים מהחברים בקבוצה זו - ד "ר מוהנד מוסטפא וד " ר ענת רימון אור - היו שותפים מלאים לדיונים על הרעיון של הוצאת הספר ובעיצוב המבנה שלו . בשל עומס עצום

פרדס הוצאה לאור בע"מ

המרכז ללימודים אקדמיים, אור יהודה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help