sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

הקדמה דוד חן , דיקן בית הספר לחינוך הספר " זהות , נרטיב ורב תרבותיות בחינוך הערבי בישראל " עוסק בנושא המקשר בין מערכת החינוך לבין סוגיות אישיות , חברתיות ותרבותיות , נושא המקנן בצלו של הקונפליקט הישראלי פלסטיני . כדרכם של נושאים קשים ומורכבים בחיי אדם נוטה השיח הציבורי לדון בעניינים פשוטים , כאובים פחות , שאינם דווקא במרכזה של מחלוקת , וכך ממקם האסקפיזם את השאלות החשובות והקשות בחיינו בשולי השיח ולא במרכזו . קבוצת החוקרים שיזמה את הספר הזה עוסקת בנושא הרב תרבותיות בחברה הישראלית מנקודת מבט אקדמית , בתוך בית הספר לחינוך במרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה . אחת ממטרותיו העיקריות של בית הספר לחינוך היא לגשר בין האקדמיה לבין החברה הישראלית . מתוך תחושת שליחות בולטת במיוחד הקבוצה הפועלת בתכנית " חינוך , חברה ותרבות " , שבתוכה נולד ספר זה . שני העורכים גייסו ממיטב החוקרים העוסקים בסוגיית הזהות , הנרטיב והרב תרבותיות במוסדות האקדמיים בארץ ויצרו מסגרת דיון רבת פנים , החותרת באומץ לב וביושרה אינטלקטואלית בנושא המורכב שלפנינו . הספר יוצר מסגרת ומניח יסודות לדיון מעמיק בהרבה מעבר לרובד הפוליטי , אך כל המאמרים פרוסים במפורש על הציר המותווה על ידי הקונפליקט שבין הקהילה הפלסטינית ישראלית לבין הקהילה היהודית ישראלית . התמונה העולה מרוב המאמרים מצביעה על הדומיננטיות התרבותית , החברתית והפוליטית של הרוב היהודי לעומת המיעוט הערבי . כבר ברמה הראשונית של המתווה שמניחים כותבי הספר יש הסכמה ערכית על הצורך לקיים את הנרטיב של המיעוט והתנגדות למחיקתו .

פרדס הוצאה לאור בע"מ

המרכז ללימודים אקדמיים, אור יהודה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help