sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

מצבי אי שוויון חברתי , כפי שהם מתקיימים בפועל במסגרות חברתיות שונות ובמיוחד ביחסי הגומלין עם מערכת החינוך , השער השני חושף את המערכת האידיאולוגית של צדק חברתי המצדיקה והמאתגרת מצבים של שוויון ואי שוויון הקיימים בחברה הרחבה בכלל ובמערכת החינוך בפרט . להלן נתאר כל אחד מהפרקים שבשעריו של ספר זה . הפרק הראשון שכותרתו " הפרספקטיבה הסוציולוגית בחקר החינוך וסדר יומה " יעסוק בייחודיותה של הפרספקטיבה הסוציולוגית בחקר החינוך ויתמקד בשאלה : מהי הדיסציפלינה הסוציולוגית וכיצד היא נבדלת מדיסציפלינות אחרות ( למשל , פסיכולוגיה )? (; Berger , 1963 . ( Giddens , 1997 ; Macionis , 1997 כמו כן , נתחקה אחר סדר יומה של הסוציולוגיה של החינוך תוך התמקדות בארבעה צירי מיפוי מרכזיים המעצבים אותו ותוך בחינת הקשריו הגלובאליים והמקומיים ( בישראל ) ( ראו גם את שפירא ובן סימון , . ( 1989 צירים אלו כוללים את העיסוק ב : ( א ) אוכלוסיות המחקר או " שאלת המי " , דהיינו : את מי חוקרת דיסציפלינת הסוציולוגיה ומה מייחד את האוכלוסייה הנחקרת ? ( ב ) נושאי המחקר או " שאלת המה " , דהיינו : מה הם נושאי החקירה של דיסציפלינת הסוציולוגיה של החינוך ? ( ג ) הפרדיגמות עליהן נשענת סוציולוגית החינוך או " שאלת האופן " , דהיינו : מהו אופן ההסתכלות על המציאות החינוכית חברתית ? ( Hurn , 1985 ; Kuhn , 1970 ) ו ( ד ) שיטות המחקר או " שאלת האיך " , דהיינו : מהן שיטות הבדיקה / המחקר בהן נעשה שימוש במחקר הסוציולוגי החינוכי ? ( . ( Bryan , 1988 הפרק השני שכותרתו " פרדיגמות ושיטות מחקר בסוציולוגיה של החינוך " יתחקה אחר מנעד הפרדיגמות , דימוייה של החברה , בחקר הסוציולוגיה של החינוך . בפרק זה נציג את שתי פרדיגמות העל במחקר הסוציולוגי החינוכי : פרדיגמת העל המבנה החברתי המדמה את החברה למערכת חברתית המעצבת את התנהגותם של היחידים הפועלים בתוכה . תוצגנה גם שתי פרדיגמות המשנה שמכילה פרדיגמת על זו : הפרדיגמה המבנית תפקודית שעושה שימוש בדימוי של גוף האדם תוך דגש על מטרתה של המערכת החברתית לשמור על יציבותה של החברה ( Durkheim , 1956 ; Parsons , 1959 a ; Parsons & Shils , 1951 ) ופרדיגמת הקונפליקט העושה שימוש בדימוי של המערכת החברתית כזירת קרב שבתוכה " נאבקות " קבוצות חברתיות במטרה לנכס לעצמן משאבים חברתיים שונים ( , Bowles & Gintis , 2003 ; Karabel & Halsey . ( 1977 ; Wood , 1981 לבסוף , תוצג גם פרדיגמת העל הפעולה החברתית

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help