sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

הגומלין הללו מתוך מטרה לפשט את תמונתה המורכבת של המציאות החינוכית הקיימת בחברה ( . ( Giddens , 1997 ; Macionis , 1997 בעניין זה אנו מניחות , כי במציאות החברתית לא מתקיימת אמת אחת בלבד , אלא קיים מגוון רחב של זוויות ראייה , היוצר יחד תמונה הוליסטית ומדויקת יותר של המציאות החינוכית חברתית . זוויות ראייה אלה על גיוונן , על ריבוין ועל מורכבותן הן שמהוות , למעשה , את לב ליבה של הסוציולוגיה . לכל אחת מן הפרדיגמות הסוציולוגיות הללו נלוות שיטות מחקר תואמות , אשר באמצעותן נבחנות מורכבותה של כל פרדיגמה והתיאוריות עליהן היא נשענת . בכל פרק בספר תוצגנה דוגמאות של מחקרים העושים שימוש בשיטות מחקר אלה . השער השני של ספר זה " שימור ואיתגור אידיאולוגיות בחינוך" יתאר את יחסי הגומלין שבין מערכת החינוך הפורמאלית והבלתי פורמאלית לבין אידיאולוגיות חברתיות . אמנם , קיים מגוון רחב של אידיאולוגיות חברתיות , אולם אנו מתמקדות באידיאולוגיות של צדק חברתי . לעניין זה , אנו נשענות על ספרו של מיכאל וולצר ( , Walzer , ( 1983 המתאר את האידיאולוגיות של צדק חברתי במונחים של חלוקת משאבים ו " טובין " על פי עקרונות צדק וכללי חלוקה הייחודיים לכל אחת מן הספרות החברתיות השונות הרווחות בחברה הרחבה , כמו למשל , ספרת הפוליטיקה אשר המשאב המרכזי המחולק בה הוא כוח וספרת הכלכלה , אשר המשאבים המחולקים בה הם כסף והכנסות . בתוך כך , אנו מדגישות באופן מיוחד את ספרת החינוך אשר בה מחולקים משאבים כמו ציונים , מקומות לימוד והזכות לחינוך . תכליתן של אידיאולוגיות של צדק חברתי אלו הינה להצדיק מצבים של שוויון ואי שוויון הן במערכת החינוך והן בחברה הרחבה ולאתגר אותם . לעתים מתקיימים מצבים בהם מערכת החינוך משמרת אידיאולוגיות קיימות ולעתים , היא מאתגרת אותן . ולהיפך , לעתים , האידיאולוגיות עצמן המאפיינות את החברה הרחבה מאתגרות ומובילות לשינויים בתוך מערכת החינוך ולעתים הן עושות שימוש במערכת החינוך והופכות אותה למעין מנגנון להטמעת האידיאולוגיה בקרב יחידים ושימורה . שני שעריו של הספר על פרקיהם השונים עשויים לעמוד כיחידות נפרדות בפני עצמן . אולם ניתן להתחקות אחר הרעיון המקשר בין שני השערים והוא ששניהם עוסקים ומתארים את אי השוויון החברתי על גווניו השונים . בעוד שהשער הראשון עוסק בתיאור פרדיגמאטי של

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help