sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

הקדמה מוקד הספר שלפנינו הינו פיתוח הבנה רחבה וביקורתית אודות הפרספקטיבה הסוציולוגית בחקר מערכת החינוך הפורמאלית והבלתי פורמאלית ( , Ballantine & Spade , 2001 ; Hallinan , 2000 ; Hurn . ( 1985 עיקר הדגש מושם על יחסי הגומלין הנרקמים בין מערכת החינוך לבין ההקשר החברתי תרבותי בתוכו היא פועלת , תוך שימת דגש רב על היבטים גלובאליים ועל היבטים מקומיים , קרי , ההקשר הישראלי ( . ( Apple , Kenway , & Singh , 2007 בהקשר לכך , ובדומה לשפירא ובן סימון ( , ( 1989 חוט השני העובר לאורכו ולרוחבו של ספר זה הוא ההנחה , כי החינוך אינו פועל בתוך חלל ריק , אלא הוא מהווה חלק אינטגראלי מן הספרות החברתיות התרבותיות הגלובאליות והמקומיות כאחד תוך קיום יחסי גומלין ביניהן . מצד אחד , הספרות משפיעות על מערכת החינוך על ידי יצירת מציאות חברתית חדשה בסדר היום החינוכי ; ומצד שני , מערכת החינוך משפיעה על המציאות החברתית תרבותית הקיימת , ואף עשויה לחולל בה שינויים מרחיקי לכת . בהקשר לכך , ספר זה נחלק לשני שערים כאשר השער הראשון " בין חינוך לבין המשפחה ולאי השוויון החברתי " מדגיש את יחסי הגומלין שבין מערכת החינוך הפורמאלית והבלתי פורמאלית לבין המשפחה ואי שוויון אתני / לאומי ומגדרי . בשל הזיקה ההדוקה בין חינוך לבין קביעת סיכויי החיים של הפרט , קרי , אי שוויון חברתי , תורחב היריעה אודות נושא מרכזי זה תוך התמקדות בשאלה הקלאסית , המנחה את מחקרי הסוציולוגיה של החינוך , והיא : עד כמה ובאיזה אופן מערכת החינוך " משחררת " או " משעתקת " את אי השוויון החברתי ? (; Bowles & Gintis , 2003 ; Darling - Hammond , 2004 ; Gamoran , 2001 . ( Hallinan , 1988 ; Karabel & Halsey , 1977 ; Oakes , 1985 בהקשר לכך , פרקי הספר שבשער זה יציגו באופן תיאורטי ואמפירי תפיסות פרדיגמאטיות שונות ואת האופן שבו הן מתארות ומפרשות את יחסי

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help