sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

הקדמה לאפליה , לכל אפליה , בין שהיא לפי חוק או לפי נוהג מושרש , תוצאות קשות לגבי אלה שהם היעד שלה , אך גם לגבי המרחב האנושי והפוליטי בכללותו . חוקים של הפרדה גזענית ( חוקי גזע ) יוצרים אפליה גלויה ובוטה . במשטר כזה החוק שולל זכויות אזרח מציבור מסוים ( בשל צבע עורו , מוצאו , דתו וכן הלאה ) וגם תוחם בבירור מי הם בעלי הזכויות המלאות ומי הם משוללי הזכויות . משטר כזה מקיים מנגנונים המענישים את מי שמפר את חוקי ההפרדה ונוהג בשוויון . אך כיצד פועל מנגנון של אפליה במדינה כמו ישראל , אשר לפי מגילת העצמאות שלה מחויבת לקיים " שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת , גזע ומין " , ואשר בית המשפט העליון שלה קבע בהזדמנויות שונות , כי כבוד האדם מחייב שוויון בין בני האדם ? האפליה בישראל מיושמת באמצעות מנגנונים מגוונים – כלכליים חברתיים , פוליטיים , אידיאולוגיים ותרבותיים . חוקים אחדים האוסרים אפליה כזאת או אחרת , שאישרה הכנסת במהלך השנים , לא שינו את המצב מיסודו . אפליה מופעלת לגבי אוכלוסיות שונות : ערבים , נשים , עניים , מזרחים , קשישים , תושבי הפריפריה , קהילת הלהט " ב ועוד . בראייה כוללת , קהילות אלה הן רוב אזרחי ישראל , ומכאן שאפליה היא מאפיין יסודי ומהותי של החברה הישראלית . הספר להלן מנסה לפצח את המבנה המורכב של אינטרסים , מנגנונים , הצדקות ודרכי היישום של האפליה בתחום מרכזי מוגדר אחד – האפליה הלאומית של הערבים בשוק העבודה הישראלי .

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help