sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website

I

Page:11

ננסה כעת להוסיף שמות ל ( 1 ) ול ( – ( 2 לערער את יחס . 1 : 1 האם פעולה כזאת מספיקה כדי ליצור מצב סטטי ? ( 3 ) הרכבת נעה על המסילה . ( 4 ) הרכבת נחה על המסילה . משפט ( 3 ) עדיין מתאר מצב דינמי . אבל האם לפחות " הוגברה הסטטיות" במעבר מ ( 2 ) ל ( (? 4 האם " הרכבת נחה על המסילה " סטטי יותר מ " הרכבת נחה " ? 7 שאלה מעניינת נוספת היא : האם הוקטנה הדינמיות במעבר מ ( 1 ) ל ( (? 3 האם " הרכבת נעה על המסילה " דינמי פחות מ " הרכבת נעה " ? זך בוחר שיר שאין בו הרבה תנועה מלכתחילה – ומיד מוצא בו מגבירי סטטיות מכל הגדלים והסוגים . זה נראה קל מדי . מה זך מוכן לומר לנו על כל אותם מגבירי סטטיות בקטע דינמי ? ניקח לדוגמא את הבית הפותח את " תיבת הזמרה נפרדת " , בית שיש בו הטיה ברורה לכיוון שמות : על העיר עפות יונים , על העיר , על יער פרא , על כיכר התליינים , על ריסי נשים בערב . הבית עצמו הוא בוודאי מה שמקובל לכנות " דינמי " ( השוו לבית הפותח ב " ירח " : " שמים בלי ציפור / זרים ומבוצרים " ) . האם זך מוכן לטעון שההטיה לכיוון שמות מחלישה את הדינמיות של הבית ? הטענה הזאת רחוקה מלהיראות משכנעת . למעשה ניתן לטעון טענה הפוכה : שהבחירה בפועל יחיד – וההחלטה למקם אותו כבר בשורה הראשונה – מאפשרות לאלתרמן לנוע בקלות רבה יותר בהמשך , בלי להתעכב על פעלים נוספים בדרך . השוו :

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help