sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

ראשונה בקרב רוב המשפחות . מאמר זה מתאר לראשונה את המציאות הרב-לשונית במערכת חינוך חסידית בארץ ואף את הוראתה של כל אחת מהלשונות המדוברות בקהילה , בדגש על ההבדל בין בנות ובנים הלומדים מגיל צעיר במוסדות חינוך נפרדים . אף על פי שהיא עדיין בחיתוליה , הוראת השפה הסינית כשפה זרה בישראל בבתי הספר בישראל תופסת אט אט תאוצה , כפי שמציגה תמר קהת במאמרה . עד כה היה אפשר ללמוד סינית בישראל באחת מארבע האוניברסיטאות הגדולות , במכונים פרטיים ובשיעורים פרטיים . בארבע השנים האחרונות החלו ללמד סינית בכמה בתי ספר יסודיים ותיכוניים במסגרת קורסי העשרה שבתי הספר מציעים , ולאחרונה נפתחה תכנית להכשרת מורים לשם כך . המאמר עוסק בהוראת השפה הסינית בישראל אך מציג את הנושא בראייה כוללת , בתוך מכלול של היבטים , כגון מדיניות לשונית ותכנון לשוני בסין ומעמדה של השפה הסינית בעולם . גם השפה החזותית היא סוג של שפה זרה , שיש ללמוד אותה במסגרת החינוך הלשוני כמו כל שפה נוספת . שושי וקסמן מציגה במאמרה את אחת ההתפתחויות המשמעותיות בתחום חקר החינוך הלשוני בשלושת העשורים האחרונים , והיא ההבנה כי בניית משמעות בטקסטים כרוכה בשימוש באמצעים מולטי -מודליים נוספים , כמערכות סימנים אחרות לצד השפה . התבוננות בטקסטים עכשוויים , כגון טקסטים דיגיטליים , רשתות חברתיות , בלוגים , שלטים ואתרי אינטרנט , מראה כי השפה המילולית היא לא האמצעי היחיד לבניית המשמעות , ולעתים אף לא האמצעי העיקרי . משמעות זו נבנית במגוון של אמצעים חזותיים כגון תצלומים , תרשימים וסמלילים . המודעות להתפתחויות אלה שימשה בסיס להמלצות במסגרת תכניות הלימודים של החינוך הלשוני בבית הספר היסודי ובגיל הרך . במאמר מציגה וקסמן את מחקרה שבדק אופני שילוב של ייצוגים חזותיים בהוראה , המתבסס על ידע של מחנכות מנוסות המשלבות ייצוגים חזותיים בעבודתן כחלק בלתי נפרד מהחינוך הלשוני . אנו תקווה שהמאמרים המופיעים בספר זה יתרמו לרכישת ידע ולדיון מקצועי וציבורי בסוגיות המגוונות הרובצות לפתחם של קובעי מדיניות , מורים הורים ותלמידים בבואם לקבל החלטות הקשורות להוראת שפות בישראל .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help