sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

פתח דבר : הוראת שפות בישראל סמדר דוניצה - שמידט ועפרה ענבר -לוריא החברה במדינת ישראל , שהיא מדינה רב - לשונית ורב - תרבותית ומדינה קולטת הגירה , מתמודדת עם סוגיות לשוניות מורכבות , הבאות לידי ביטוי בין השאר במערכת החינוך . השפה העברית עברה תהליך החייאה מרשים והפכה לשפה השלטת במדינה , ורכישתה על ידי דוברי שפות אחרות מלווה בדילמות בדבר דרכי הלמידה ושימור השפות והתרבויות של ארצות המוצא של המהגרים לומדי העברית . העובדה שלמדינה שתי שפות רשמיות – עברית וערבית – מזמנת לפתחנו דיון ועיסוק בהיבטים פוליטיים והיסטוריים של שפה חברה ותרבות . ולבסוף , השאיפה להכין את התלמידים במערכת החינוך לעולם גלובלי דובר אנגלית , אך בה בעת רב - לשוני , מציבה אתגרים לא פשוטים . סוגיות אלו ואחרות מצאו להן ביטוי בספר זה , שמטרתו להציג מחקרים שונים הנוגעים להן , להבליט את מורכבותן ולהגביר את המודעות אליהן ולאינטראקציה ביניהן . הספר מיועד לאוכלוסיית החוקרים והסטודנטים העוסקים בחקר ובהוראה של שפות בישראל , ולקהל הרחב המוצא עניין בסוגיות המרתקות המשקפות את המרקם הייחודי של החברה הישראלית . חמשת שערי הספר , למעט השער הפותח , מתמקדים כל אחד בשפה אחת בהיבטים שונים שלה – הוראת העברית ורכישתה כשפה שנייה , הוראת הערבית , הוראת האנגלית והוראת שפות נוספות : רוסית , אמהרית , ספרדית , צרפתית , יידיש וסינית . את רוב המאמרים המכונסים בספר , 23 במספר , כתבו חוקרים ישראלים . בשל היקפו הרחב פוצל הספר לשני חלקים : חלק א וחלק ב . בחלק א כלולים השערים 9 ) 2 - 1 מאמרים ); בחלק ב כלולים השערים 14 ) 5 - 3 מאמרים ) . השער הראשון מציב מסגרת רחבה לבחינת סוגיות לשוניות . ארבעת המאמרים הכלולים בו הם תאורטיים , שלא ככל היתר , שהם אמפיריים . הכותבים קושרים במאמריהם מגוון מונחים והיבטים לשוניים , כגון שפות שניות , שפות זרות , רכישת שפה , לימוד שפה , שימור שפה , שפות מורשת ושפות מהגרים , ועוד עם היבטים סוציולוגיים , פסיכולוגיים או פדגוגיים נרחבים . השער השני , " סוגיות בהוראה ורכישה של עברית כשפה שנייה " , מציג חמישה מחקרים הבוחנים סוגיות שונות הקשורות כולן להוראת ורכישת עברית בקרב

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help