sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

ללא מחסומים , וכשמתכוונים לשנות סביבות קיימות יש להתייחס אליהן באופן הוליסטי ולא בדרך של שיפוץ נקודתי . ' עיצוב אוניברסלי ' איננו רשימה של סטנדרטים לנגישות אלא עקרונות שלפיהם יש לפתח סביבות ידידותיות לכל פרט , אסתטיות , נוחות , יעילות ונעימות . דוגמה נוספת היא סוגיית הבדידות שמדווחים עליה בגירים עם ל "ר רבים ( רייטר , . ( 2004 אמנם הספר מתמקד בתלמידים ובגירים עם ל " ר , שרובם ככולם משתלבים בבתי הספר בחינוך הכללי ובמוסדות להשכלה גבוהה , אך מה קורה לאחר מכן ? הנתונים מהשטח מלמדים כי אף על פי שאנשים עם ל " ר גרים בתוך הקהילה הרואה , הם חווים בדידות חברתית ובדידות רגשית גם יחד . על פי המודל האקולוגי ( רייטר , 2004 ) יש לטפח השתלבות משמעותית לא רק בהיבט הפיזי והנגישות הטכנולוגית . האדם שייך לסביבות שונות : קרובות , כמשפחה או שכונה , ורחוקות , כיישוב או מערכת חינוך . בין הסביבות הללו יש אינטראקציה מתמדת . השתלבות של ממש , שתצמצם את בדידותו של האדם , תוכל להתקיים רק מתוך טיפוח קשרים חברתיים כמו גם קשרים בין -אישיים בעלי משמעות על ידי פיתוח עמדות מקבלות ומכבדות של סביבותיו של האדם . כפן משלים לכך יש להעצים את האדם עם ל " ר עצמו ולעודד אותו למעורבות אקטיבית בחברה , לנחישות עצמית ולאוטונומיה אישית , דהיינו לקבלת החלטות עצמאיות ואחריות לחייו . אני תקווה כי הספר יתרום להרחבת הידע העדכני בנושאים העיקריים הקשורים לליקויי הראייה ולעיוורון , להכרת מערכות התמיכה הקיימות עבור תלמידים ובגירים לקויי ראייה ועיוורים בישראל ולהבנת החשיבה העיונית שבבסיס התמיכה וההעצמה המוצעות לתלמידים האלה במשך השנים . נוסף על כך אני מייחל להטמעת עקרונותיו של המודל האלטרנטיבי המוצע - מודל פוטנציאל הצמיחה - בעיקר משום שהוא מכוון ליעד העכשווי בחינוך המיוחד : שיפור ההכלה והעצמת איכות החיים של תלמידים עם ליקויי ראייה ועיוורון ועם צרכים ייחודיים בכלל .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help