sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

גוף ממסדי , עצמאי או תוצר של שיתוף פעולה בין ארגון עצמאי לממסדי . באופן זה , קורא שיש לו ליקוי ראייה , המעוניין להיות בטוח יותר בשירותים הרלוונטיים עבורו , יוכל לזהותם ביתר קלות על פי חיפוש שכבת הגיל שלו . עוד יש בפרק סקירה ממצה של התמיכות המוצעות לסטודנטים לקויי ראייה ועיוורים בישראל . חלק זה מתבסס על הנתונים שריכז והציג משה עובד , מנכ " ל עמותת על " ה - העמותה לקידום סטודנטים עיוורים ודיסלקטים בישראל . עובד חושף את המערכת הענפה והיעילה לתמיכה בסטודנטים אלה , שהיא ייחודית לישראל . הפרק מסתיים בריאיון עם גילה זיידל , יו״ר עמותת ״אופק לילדינו״ - העמותה היחידה בארץ המייצגת את הילדים עם ל " ר . זיידל מספרת בריאיון על מעורבות העמותה ב " מרכז לעיוור " , ארגון הגג של ארגוני האנשים עם עיוורון בישראל , ואף על שיתוף פעולה עם ארגונים בין - לאומיים ובהם ארגון העיוורים העולמי ( WBU , ( - World Blind Union ארגון אנשי המקצוע בתחום ( ICEVI - International Council for Education of People with Visual Impairment ) והארגון הבין - לאומי של הורים לילדים עם ליקויי ראייה ( IAPVI - International . ( Association of Parents of Children with Visual Impairment לאחר שלושת פרקי ההתוודעות לנושאים של ליקוי הראייה והעיוורון , מערכות התמיכה הקיימות בישראל ודרך עבודתן , בפרק הרביעי מוצג ההיבט התאורטי - ביקורתי . בפרק זה נדונה הפילוסופיה שבבסיס מערכות התמיכה , ונעשה בו ניסיון להבהיר את העקרונות של מדיניות התמיכה בתלמידים ובבגירים לקויי ראייה ועיוורים במבט כרונולוגי וביקורתי . לאור הדיון הזה מוצג בפרק מודל אלטרנטיבי , מודל ' פוטנציאל הצמיחה ' , אשר נועד להציע את תפיסת איכות החיים ההומניסטית - חינוכית כחלופה לתפיסות העולם המסורתיות וכן את הנגזרות היישומיות שלה . בפרק החמישי מתורגמות ההמלצות היישומיות העיקריות לתכנית חברתית-חינוכית שנכתבה והופעלה הן בקרב תלמידים והן בקרב סטודנטים לקויי ראייה ועיוורים . התכנית בשלמותה מוצגת בנספחי הספר . בפרקי הספר משולבות סוגיות הקשורות לאיכות החיים של תלמידים ובגירים ל " ר וההתייחסות אליהן כפי שעולה מתוך מודלים שונים שבקדמת הבמה בחינוך המיוחד . דוגמה אחת שכזו היא סוגיית אי - הנגישות האמתית של הילדים והבגירים עם ל " ר בסביבות החיים השונות . מדיווחים של אנשים עם ל " ר מתברר שוב ושוב כי מדרכות נגישות עדיין אין פירושן שהרחוב , החנויות , המשרדים , בתי הקפה וכל הכלול בהם נגישים לאדם עם המוגבלות . על פי מודל ה ' עיצוב האוניברסלי ' ( Rose & Gravel , 2010 ) יש לבנות מלכתחילה סביבות

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help