sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

הראייה של התלמיד מתבטא בפגיעה בשדה הראייה בשל פגיעה בקנים ( , ( rods וברשות המורה הידע כי הקנים הם התאים ברשתית האחראים הן לשדה ראייה והן לראיית לילה , הוא יוכל לצפות מראש שלאותו התלמיד יהיו גם בעיות בראיית לילה . כאמור , כל זאת גם אם התלמיד עצמו מסיבות שונות לא הבהיר זאת למורה . ההיבט החברתי : בהקשר החברתי עשויה הכרת הרקע הרפואי של ליקוי הראייה לתרום למורה התומך בשני מישורים . האחד - בשיפור האינטראקציה של התלמיד ל״ר עם חבריו לכיתה , למשל על ידי הסבר של הרקע הרפואי באופן שימגר אמונות תפלות . אמונות כאלו עדיין רווחות לצערנו בחברה שלנו ובחברות אחרות , כמו זו שלפיה המחלה הגורמת לליקוי הראייה מידבקת . מיגור התיוג בסביבתו של האדם ל״ר הוכח פעמים רבות כתנאי להעצמה רגשית שלו ( ראו למשל דשן , . ( Hess , 2010 b ; Reiter & Bryen , 2012 ; 1996 במישור השני , הכרת הרקע הרפואי של הליקוי על ידי המורה התומך עשויה לתרום למורה התומך בסיוע בהתמודדות של הילד עם הליקוי עצמו . שיחה עם התלמיד על המחלה אגב הפגנת ידע ולא בורות עשויה לפתוח את הילד להתעניינות בפן הרפואי של הליקוי , דבר שהילדים והבגירים עם ל " ר נמנעים ממנו בדרך כלל ( . ( Hess , 2011 אגב , הופתעתי לא פעם לגלות בעבודתי עם תלמידים או עם סטודנטים עם ל״ר שאני , כאיש חינוך ( שאינו רופא עיניים ) , הוא שדחף את הילד ומשפחתו לבירור מחודש בנוגע להיבט הרפואי של הליקוי הספציפי שלו . לעתים מידע רפואי כזה מוביל את התלמיד או את הסטודנט לגלות מידע רפואי חדש על המחלה . מכאן התבררה לי סיבה נוספת לצורך בהכרת הרקע הרפואי של הנושא , והיא האפשרות לתרום בעקיפין לתהליך הרפואי . יש לזכור כי מורים רבים התומכים בתלמידים עם ל״ר זוכים תדיר להכשרות על ידי אנשי מקצוע , כולל רופאים , ואילו תלמידים רבים כמו גם משפחותיהם מוותרים לא אחת על הבדיקות ועל המעקב הרפואי ( ראו על הכשרת המורה התומכת בתלמידים עם ל " ר בפרק השני של ספר זה ) . סיבות נוספות לחשיבות של הכרת ליקויי הראייה השכיחים : . 1 מורה המכיר את הרקע הרפואי של ליקוי הראייה עשוי להיות בעל תחושת מסוגלות גבוהה יותר לסייע לתלמידים בנוגע לצורכיהם הייחודיים , לעומת מורה החסר את הידע זה . . 2 הכרת הרקע הרפואי למחלה או לפגיעה בראייה עשויה לתרום להגברת האמון ההדדי בין התלמיד למורה : אמון התלמיד במורה - תלמיד שייווכח כי למורה ידיעה של ממש בנושא

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help