sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

אם כן , הצעד הראשון בניתוץ הסטיגמות אמור להיות הצגת הידע המהימן והתקף שקיים בנושא והבהרתו , זאת לא רק עבור המעגל המצומצם של העוסקים בתמיכה בתלמידים עם ל " ר אלא גם לסביבה הקרובה והרחוקה של התלמיד . הפרק הראשון מציג אפוא באופן ממצה את תופעת ליקוי הראייה ומבהיר אותה במונחים העשויים להתאים גם לכאלה שאינם מתמחים במדעי הבריאות . עוד כולל הפרק את סיכום מצבה של רפואת העיניים כיום , לאור המהפכות בתחום המתחוללות בתקופה זו ממש , וכן מגוון המלצות רפואיות עבור האדם עם הליקוי . הפרק מסתיים בריאיון עם נדין הולנדר , מנכ " לית עמותת " לראות " , העמותה של בכירי רופאי העיניים בישראל . הולנדר מציגה את העמותה ואת פועלה למען תמיכה בילדים ובוגרים לקויי ראייה ועיוורים . לאחר ההבהרות שבפרק הראשון בפרקים השני והשלישי מוצגת מערכת התמיכה הקיימת עבור תלמידים , סטודנטים ובגירים עם ליקויי ראייה ועיוורון בישראל . הפרק השני עניינו ילדים ובני נוער במסגרת מערכת החינוך , ומתואר בו התהליך העובר על הילד ומשפחתו מרגע גילוי הליקוי ועד השתלבותו המלאה במערכת החינוך . בפרק זה מוצגות כלל הזכאויות , ההתאמות וההנגשות שהתלמיד ומשפחתו זכאים להן בהתאם לאופי הליקוי כפי שהובהר בפרק הראשון . נוסף על כך מוצג בפרק מודל העבודה הייחודי של משרד החינוך בישראל לשם תמיכה בתלמידים האלה . לצד מודל זה מתוארים גם כמה ממצאי מחקרים שנערכו לשם הערכת המודל . בספרות האקדמית העכשווית ניתן למצוא התייחסות רחבה לתלמידים עם ל " ר המשתלבים במערכת החינוך הכללי , ואולם בישראל יש גם כמה מוסדות מתמחים שלומדים בהם רק תלמידים עם ל " ר . לשם הכרת מוסדות אלו וייחודם מוצג בפרק ריאיון שנערך עם רחל סקר , מנהלת " בית חינוך עיוורים " שבירושלים , שהוא אחד מן המוסדות הללו . הריאיון כולל תיאור של המוסד , ייחודו ופעילויותיו . הפרק מסתיים ב׳מסמך ההנגשה׳ , שכתבה ד "ר נורית נוישטט - נוי עבור נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות . בחלק זה מפורטות הפעולות הנדרשות לשם ההנגשה של המרחב הבית - ספרי לתלמידים עם ליקויי ראייה ועיוורון . כהשלמה למערכת התמיכה עבור התלמידים והסטודנטים מוצגים בפרק השלישי העמותות והארגונים המציעים סיוע שאינו במסגרת משרד החינוך ועשוי להתאים לכלל הגילאים מלידה ועד זקנה . בפרק נדונה הבעייתיות שבמערכות אלו , הנובעת בעיקר ממספרן הרב ומטשטוש גבולות הסמכות המתגלה לעתים בין העמותות העצמאיות למשרדי הממשלה . בפרק מוצג מגוון השירותים בחלוקה גילאית וכן התמיכה הרלוונטית לכל גיל , בין שהיא מטעם

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help