sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

סגנון הדיווח וההקשר שבו הוא מתרחש קובעים את המשמעויות – אילו מהנושאים יהיו במרכז השיח הציבורי ואילו בשוליו , מה סדר חשיבותם , ואיך תעוצב תמונת העולם של הקהל . סדר היום התקשורתי מכתיב מה יהיה במוקד הדיווחים . המושג סדר יום יורחב ויוסבר בהמשך המבוא . שמן של תכניות כמו " נכון לעכשיו " ( רשת א ) , " סדר יום " ( רשת ב ) ו "מה בוער " ( גלי צה״ל ) מרמזות על תוכנן : על מה הכי חשוב לדבר ועל מה אנשים אכן ידברו במשך היום . גם תכניות האקטואליה של אחר הצהריים בישראל , " לונדון וקירשנבאום " , " חמש עם רפי רשף " , " ערב חדש " ואחרות מעצבות את השיח היומי . ברוח דברים אלה ניתן גם להסביר את המשותף בהגדרות של המושגים ״חדשות״ ( news ) ו״עיתונאות״ ( , ( journalism המלמדות שעניינם בעיקר דיווח על אירועים בני הזמן והפרשנות שלהם ( נייגר , . ( 2007 מסגרות התקשורת מסייעות הן לעיתונאים המדווחים על האירועים , הן לקהל המסתמך על דיווחיהם , לארגן את האירועים ולהתבונן בהם מנקודת מבט פרשנית : אילו פרטים להדגיש בכל סיפור , כיצד למיינם , אילו זוויות להדגיש , ובכך לדרג את סדר חשיבותם ולעצב את דעות הקהל הבוחר בין החלופות העיתונאיות המוצעות לו ( . ( Cohen & Wolsfeld , 1993 ; Zaller , 1992 לדוגמה , יהיה מי שימצב מיידי אבנים פלסטינים ככנופיות של צעירים פורעי חוק וסדר שיש להענישם במלוא החומרה , ואחרים יציגו אותם כלוחמי חופש הנאבקים בכיבוש . יתר על כן , אמצעי התקשורת יכולים לומר לקהליהם על מה לחשוב ואיך לחשוב על הנושאים שהוצגו ( , ( McCombs & Shaw , 1972 ואלה אינם מבחינים בדרכים שבהן מארגנת התקשורת את המציאות בעבורם ( , Gamson . ( 1992 ; Gitlin , 1980 העיתונאית אורית גלילי - צוקר ( 2008 ) מציינת , כי כל ארגון ששואף להשפיע פוליטית על הציבור מנסה לא רק להכניס את הסיפורים שלו לחדשות , אלא גם לשלוט על הדרך שבה הם מתקבלים על ידי קהלי התקשורת . ״המטפורות של אמצעי התקשורת מסווגות , עורכות , ממסגרות , מרחיבות , מצמצמות וצובעות את העולם בעבורנו , וטוענות משהו על דרכו״ , טען תאורטיקן התקשורת האמריקני ניל פוסטמן ( . ( 15 : 2000 הפילוסוף אלדוס הקסלי ([ 1985 ] 1931 ) סבר כי סגידתו של הציבור לטכנולוגיות התקשורת ולעונג שהן מספקות מקפחת את יכולתו לחשוב . חוקר התקשורת דן כספי מצטט דברים דומים של העיתונאי והוגה הדעות האמריקני וולטר ליפמן ( Lippman , 1922 ) מתחילת המאה ה - : 20 ברוב המקרים בני אדם לומדים על אירועים ועל מציאות מבלי לחוות אותם במישרין אלא ממקורות משניים , בדרך כלל מאמצעי תקשורת ,

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help