sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

הפרק הראשון – התקשורת החדשותית – חדשות ואקטואליה – דן במושגי מפתח ובתפיסת החדשות כמקור מרכזי בעיצוב אירועי האקטואליה ובייצור חדשות . הפרק השני – נושאים מרכזיים באקטואליה – מקרי מבחן – מציג חמישה נושאים בולטים בתקשורת החדשותית , שהצענו כמקרי מבחן ( case studies ) להבנת המסגור ( framing ) והייצוג התקשורתי : אלימות , ספורט , יופי , שכול וטרור , סמים . בכל אחד מהנושאים מיוצגים כמה תחומי דעת – מדעי המדינה , סוציולוגיה , תקשורת המונים , היסטוריה וחינוך – המרחיבים את מסגרות ההתייחסות של כל נושא . הפרק השלישי – שפה , ייצוג , מציאות – משמש בסיס להבנת הייצוג התקשורתי של נושאים ואירועים באקטואליה ושל השימוש שנעשה בקודים החברתיים תרבותיים בשפות המדיה . יש בו התייחסות מורחבת לסדר היום התקשורתי והציבורי ולאילוצי הטכנולוגיה והמדיה המעצבים את הסביבה הסימבולית של התקשורת , על מסריה וערכיה . לשם המחשת הדברים בחנו מקרוב את הטקסט החדשותי בעיתונות , בטלוויזיה ובאינטרנט . הפעילויות המוצעות בחלקו האחרון של הפרק חלות על חמשת מקרי המבחן . הפרק הרביעי – מפיקים וקהלים – בוחן את אילוצי המבנה המוסדי של ארגוני התקשורת אל מול מערכות אחרות בחברה דמוקרטית , ובייחוד את היחסים המורכבים שבין הממסד השלטוני - פוליטי , התקשורת ובעלי ההון . הפרק שואל מה חלקם של מפיקי המדיה ( היוצרים והמנהלים של מערכות התקשורת ) ומה מניע אותם במסגור התקשורתי של המציאות , ומנגד , כיצד מתנהגים קהלי המדיה ואיך הם מגיבים למציאות התקשורתית ; מה מלמדים ההקשרים החברתיים-תרבותיים שבהם פועלים קהלי המדיה על מערכות היחסים והאינטראקציות שלהם עם המדיה . תשומת לב מיוחדת ניתנת לעולמם הפוליטי - חברתי -תקשורתי של ילדים ובני נוער . בסיום הפרק מוצעת רשימת פעילויות להבנת היחסים שבין מפיקים לקהלים בהקשר של חמשת מקרי המבחן . הפרק החמישי – מסרים וערכים – מרחיב את היריעה סביב הדיון במסרי המדיה והערכים שהשיח התקשורתי מטפח ומקדם בחברה ובתרבות ושואל כיצד תמונות ודימויים תקשורתיים מעצבים את דעת הקהל ואת תמונת העולם של ילדים ונוער . דיון במסרים ובערכים נקשר להשפעות המדיה , ולכן מוצגות מסורות המחקר המרכזיות ותאוריות בולטות בחקר השפעות התקשורת : סדר היום , הנושא העיקרי והמסגור התקשורתי . הפעילויות המוצעות בסוף הפרק עוסקות בחקר טיבם של המסרים והערכים שמקדמת המדיה , בהקשר של מקרי המבחן .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help