sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

פתח דבר בשלושת העשורים האחרונים חלו בעולם תהליכים המעצימים את אמצעי התקשורת ומחזקים את מעמדם : ריבוי ערוצים וגיוונם , תהליכים סוציו-גאוגרפיים גלובליים המבליטים את יתרונם של אמצעי התקשורת החדשים על פני המסורתיים ועלייה גוברת והולכת בהיקף השימוש בהם . לפנינו עולם ושדה פעולה של צעירים , אך גם פוליטיקאים ובעלי מאה למדו להסתייע בתקשורת כדי לגייס תמיכה ציבורית ולשלוט בהמונים . מערכת החינוך נחשבה תמיד לסוכן חברות מרכזי , שעל ידי הקניית ידע וכישורים ההולמים את החיים בחברה בת זמננו מכשיר את הלומדים להיות אזרחים מעורבים ופעילים בחברה . אולם כיום התקשורת , ובעיקר התקשורת החדשה ( , ( new media היא סוכן חברות משמעותי ודומיננטי לא פחות , ואולי יותר , בעולמם של בני נוער וילדים . המדיה יוצרת בקרבם חוויות , מעבירה להם מסרים , נורמות וערכים חברתיים ותרבותיים ומעצבת בעבורם את המציאות . כל נושא וכל אירוע במציאות האקטואלית מוצא את מקומו בסביבות המגוונות של המדיה : ברדיו , בטלוויזיה , ברשתות חברתיות , בתקשורת מקוונת של האינטרנט ובפורטלים של עידן ווב . 2 על כן גובר הצורך להכשיר דור שמבין תקשורת , בעל ידע ומיומנויות בתקשורת ובחשיבה ביקורתית , המסוגל להתמודד באופן מושכל עם המידע המתווך במדיה ולהשתמש כראוי בטכנולוגיות שלה . 1 המילה מדיה היא צורת הרבים של המילה היוונית . medium בגלל אילוצי העברית השתמשנו בה לאורך הספר בצורת היחיד , מין נקבה . כאן גם המקום להעיר , שהמושג תקשורת ההמונים ( התרגום העברי ל - mass media ) התיישן במידת - מה , וכיום משמשת המילה תקשורת בלבד . בספר משמשות מדיה ותקשורת לחלופין . 2 וב Web 2 . 0 ) 2 ) הוא במהותו קונספט חברתי הממקם את הגולשים במרכז של כל עשייה מסוג כלשהו . הדור הראשון של האינטרנט ( Web 1 . 0 ) התמקד באתרים שהציגו תכנים שיצרו מנהלי האתר , ואילו הדור השני הוא של אתרים המספקים פלטפורמה טכנולוגית ליצירה ולשיתוף של תכנים גם על ידי הגולשים עצמם , ומציע להם , גם למי שאינם מיומנים בתחום , להשתתף ב " שיחה " וליצור שיחות משל עצמם . בסמוך לו התחילו משתמשים וחוקרים להשתמש במושג מדיה חברתית ( דרור , . ( 2011

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help