sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

של הרכיב החינוכי ושל הרכיב הטיפולי בזהות המקצועית שלהם . נוסף על כך מוצגות בו סוגיות מרכזיות הכרוכות בדיון זה . כיוון שחלק לא מבוטל מבני הנוער הנמצאים במצבי סיכון משתייך לאוכלוסיות עולים למיניהן , יש לברר אם גיוס עובדים חינוכיים - טיפוליים המשתייכים לקבוצה האתנית - תרבותית של בני הנוער ומכירים את תרבותם תורם לעבודה בתחום . כמו כן כדאי לדעת אם וכיצד הזהות האתנית - תרבותית שלהם משפיעה על תפיסת התפקיד . סוגיות אלו נבחנות בפרק הרביעי שכתבה שמחה גתהון , " הקשר בין זהות אתנית - תרבותית לבין אופן תפיסת התפקיד בקרב עובדים עם נוער במצבי סיכון " . הפרק החמישי בשער זה , " תפיסת המסוגלות העצמית ותחושת הסיפוק המקצועי בקרב עובדי קידום נוער " מאת רויטל סלע - שיוביץ , עוסק בפן אחר של סוגיית הזהות המקצועית והתפקוד של עובדי קידום נוער . ממצאי המחקר , שהם הבסיס לפרק זה , מחדדים את הבנת הקשרים הקיימים בין העמדות המקצועיות ואיכות היחסים בתוך הארגון לבין תפיסת המסוגלות של העובדים המטפלים בנוער במצבי סיכון . בני נוער לא מעטים במגזר הערבי חווים מצבי משבר ומצוקה . בפרק השישי שכתבו אברהים מחאג ' נה וסאמי מחאג ' נה , " תגובות קוגניטיביות והתנהגותיות של מורים ערבים לתלמידים במצוקה ובמשבר " , מנותחות תגובותיהם של מורים בבתי ספר ערביים למצבם של בני נוער בסיכון והשפעתן על התהליכים שבני הנוער חווים . את אוסף המאמרים שבשער זה חותם הפרק השביעי שכתבו אביטל קאי-צדוק , מרים גולן וטלי מאור , " נערות כמנטוריות – בין הוויה לבין עיסוק : זהות , תפקיד ומעגלי תרומה " . פרק זה עוסק בשיטת התערבות מקורית המנסה להפוך נערות אשר הן עצמן חוו קשיים וסיכונים , ליועצות ומדריכות ( מנטוריות ) . הודות לכך הרווח הוא כפול : התערבויותיהן של הנערות מסייעות מאוד לאוכלוסייה הנעזרת בהן , וגם הן עצמן נתרמות במידה רבה כחלק מתהליך גיבוש זהותן .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help