sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

בשנים האחרונות רבים טוענים כי ככל שהתערבויות חינוכיות -טיפוליות מתחילות בגיל צעיר יותר , סיכויי השפעתן גדולים יותר . בפרק השביעי והאחרון בשער זה , " התערבויות חינוכיות בגיל הרך : סוגיות שעלו בתהליך הערכתה של תכנית לקידום התפתחות והישגים של פעוטות בסיכון " מאת אירית מירו -יפה וטליה קונסטנטין , מתואר מחקר אשר עקב אחר תכנית לקידום התפתחותם והישגיהם של פעוטות בסיכון . המחקר המתואר בפרק מחזק את הטענה שלעיל , אולם מציג גם את נקודות התורפה הנובעות מהמורכבות הכרוכה בהתערבויות חינוכיות בגיל הרך . הפרק מתמקד בשלוש סוגיות שעלו בתהליך ההערכה של תכנית מניעה להורים ולילדיהם הרכים הנמצאים בסיכון : מאפייני הצוות והתמודדותו עם תפקיד זה ; הכשרה , הנחיה , תמיכה והעצמה של הצוות ; וגישה מערכתית לטיפול . ממצאי ההערכה של התכנית מעידים על קשייהן של המדריכות הביתיות . שער שישי : סוגיות בהכשרה , בזהות ובתפקוד של העובדים בשדה החינוכי -טיפולי שער זה החותם את הספר עוסק בעובדים אשר מתמחים בחינוך ובטיפול באוכלוסיות של נוער בסיכון – זהותם המקצועית , דרכי הכשרתם ותפקודם , השפעת תהליכי הכשרה על התפתחות זהותם המקצועית ויחסיהם עם אנשי מקצוע אחרים בשדה . הפרק הראשון , " סוגיית ההכשרה לתפקיד של עובדים חינוכיים - טיפוליים " מאת עמנואל גרופר ושלמה רומי , עוסק בהכשרת העובדים בשדה החינוכי - טיפולי ובקשר בין סוגיית הזהות המקצועית לבין תכניות ההכשרה . על מנת לבטא את קולם של אנשי השדה כונסה באוניברסיטת בר - אילן קבוצה מצומצמת ואיכותית אשר כללה אנשי מקצוע ומומחים מהאקדמיה , כמו גם נציגי שירותים למיניהם המפעילים תכניות הכשרה לעובדים עם בני נוער בסיכון . עיקרי הרב - שיח הזה מופיעים בפרק השני שכותרתו " רב-שיח בין מומחים ונציגי שירותים המפעילים תכניות הכשרה לעובדים עם בני נוער בסיכון " ; מנחי הרב - שיח היו עמנואל גרופר , שלמה רומי ומירב סלקובסקי . זהותם המקצועית של עובדי נוער אשר פועלים בקרב נוער בסיכון נדונה בהרחבה בכמה פרקים בשער זה . הפרק השלישי שמוקדש לסוגיה זו , " זהות מקצועית של עובדים חינוכיים - טיפוליים " , נכתב בידי מירב סלקובסקי . הפרק דן בפיתוח זהות מקצועית ייחודית של עובדים חינוכיים - טיפוליים תוך כדי בחינה

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help