sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

הפרק השני , " השפעת התכנית ' מורשת יהודי אתיופיה ' על זהות תרבותית , עמדות תרבות והסתגלות לימודית וחברתית בקרב בני נוער יוצאי אתיופיה בחינוך הפנימייתי " , כתבו בליינש יצחק - מקונן ואביגיל ינון . הוא דן בעולים מאתיופיה , אוכלוסייה אשר חווה מעבר בין - תרבותי קשה ומורכב . עניינו של המחקר המתואר בפרק זה הוא ניסיון מקורי לקדם בני נוער שעלו מאתיופיה באמצעות תכניות לימודים מיוחדות המתמקדות בתרבות המוצא . תכניות אלו נלמדות בפנימיות חינוכיות ועוסקות במורשת יהדות אתיופיה . המחקר בדק את מידת ההשפעה שיש להשתתפות בתכנית זו על תפקודם ועל תחושותיהם של בני הנוער . פעילותם של עובדים חינוכיים - טיפוליים אמורה להיות שונה מעבודת המחנך , כמו גם מפעולתו של המטפל המקצועי . היא אמורה להיות אקלקטית ולכלול מאפיינים של שני התחומים . את הפרק השלישי בשער זה , " תרומתן של הגישה האקזיסטנציאליסטית ושל הגישה האינטרסובייקטיבית להגדרת ההתערבות החינוכית - טיפולית " , כתבה חנה חימי . זהו מאמר עיוני אשר טוען כי השילוב בין שתי גישות תאורטיות , התאוריה האקזיסטנציאליסטית והגישה האינטרסובייקטיבית , עשוי לשמש בסיס להצגת מודל המגדיר את פעולתם של עובדים חינוכיים - טיפוליים . בנושא זה של דרכי פעולה ייחודיות לעובדים חינוכיים - טיפוליים עוסקים גם שני הפרקים הבאים . בפרק הרביעי , " דמיון ביצירה : שילוב דמיון מודרך בטיפול באמנות עבור בני נוער במצבי סיכון" מאת דליה מאיר , מציג שימוש במתודולוגיה ייחודית – שילוב של דמיון מודרך ואמצעים אמנותיים בטיפול אשר נועד לקדם בני נוער בסיכון . בפרק החמישי , " משחקי תפקידים במשפחה : צוהר להבנת מצוקתם של מתבגרים " מאת נורית לוי , מוצג שימוש במשחקי תפקידים במשפחה כאמצעי להבנת מצוקותיהם של מתבגרים הנמצאים במצבי סיכון וכבסיס לגיבוש דרכי התערבות מתאימות . את הפרק השישי , " שילוב הקוד הבלתי - פורמלי בסביבה טיפולית : טריאלוג – מודל להתערבות חינוכית - טיפולית עבור מתבגרים במצבי סיכון " , כתבו שלי נתן ומירב סלקובסקי . פרק זה מציג את ייחודן של התערבויות חינוכיות - טיפוליות במרחב הבלתי - פורמלי , ודגם ההתערבות המתואר בו משלב בין הפדגוגיה הבלתי-פורמלית לבין גישת הסביבה הטיפולית . דגם ההתערבות הזה גובש בעקבות התנסות בעבודה עם בני נוער בסיכון במגוון זירות בלתי - פורמליות , והוא מציע דרכי התמודדות עם ההתנגדויות הרבות של בני הנוער לטיפול ועם קשייהם ליצור קשרים משמעותיים עם מבוגרים לצורך קבלת עזרה ותמיכה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help