sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

( מורטוריום ) אמיתי לצורך גיבוש זהותם . מאפיינים אלה מצוינים בפרקים אחדים של הספר בהקשרים מגוונים . עיקרון מארגן שלישי הוא השילוב בין היבטים של חינוך לבין היבטים של טיפול . דוגמה טובה לכך היא יחסי הגומלין בין המושג ' טיפול ' – מושג שהשימוש בו בתחומי הפסיכולוגיה והעבודה הסוציאלית פירושו קריאה להתעמקות במצב המטופל , מחויבות רבה לדרך עבודה מוגדרת וצורך בקבלת רישיון לעסוק בתחומים אלה – לבין העשייה וההתערבות החינוכית - טיפולית בתחומי החינוך , הקידום וההעצמה של ילדים ובני נוער , התערבות שמעצם טבעה היא אקלקטית ו " מרוככת " בהשוואה לזו אשר מתקיימת בתחומים שצוינו לעיל . ההתערבות החינוכית - טיפולית אשר מאפיינת את התכניות לקידום ילדים ובני נוער במצבי סיכון ומצוקה כוללת היבטים של חינוך והתמקדות בנושא זה , אך בד בבד היא עושה שימוש בטכניקות ובהתערבויות שמקורן בשדה הטיפולי . השילוב בין חינוך לבין טיפול הוא חלק ממאפייני תחום הדעת הזה , מאפיינים שהספר שבידיכם מנסה לייצג ולתאר . אנו מקווים כי הקוראים ימצאו הד לכך בפרקים השונים שבספר . המבוא מספק תמונה כללית של הכרך השני כולו ושל כל אחד מהשערים בו , והקוראים יכולים לעשות במידע הזה שימוש בעת תהליך הקריאה או הלמידה . רשימת המשתתפים כוללת אך ורק את המחברים שעבודותיהם מופיעות בכרך זה ( בסדר אלפביתי של שמות המשפחה ) . על מנת להבליט את העובדה שכל אחד משני הכרכים מהווה חלק בלתי - נפרד מיצירה שלמה אחת , שמרנו על רצף המספור של השערים . לפיכך השער הפותח את הכרך שבידיכם הוא השער הרביעי , וזאת אף שהוא השער הראשון בכרך זה . שער רביעי : בעיני המתבונן : תיאור מנקודת מבטם של מתבגרים במצבי סיכון ומצוקה השער הזה פותח את הכרך השני בספר . מוצגים בו מאמרים המבוססים על מחקרים שבחנו סוגיות שונות ומגוונות מנקודת ראותם של בני נוער המצויים במצבי סיכון ומצוקה . את הפרק הראשון בשער זה , " ׳פליטים בעל כורחם׳ : מעברים , אי - שייכות , כאב ואובדן בחייהם של בוגרי השמות חוץ - ביתיות " , כתבה ענת פסטה - שוברט . הוא בוחן את סוגיית המעבר לחיים עצמאיים בקרב בוגרי השמות חוץ - ביתיות , כאלה אשר רובם נעדרים עורף משפחתי , מנקודת מבטם של הבוגרים עצמם . הכותבת מציגה את ממצאי מחקרה באופן היוריסטי תוך

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help