sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

מבוא עמנואל גרופר , שלמה רומי , מירב סלקובסקי הספר שבידיכם הוא חלקו השני של יצירה מקפת , אשר חולקה לשני כרכים מטעמים טכניים בלבד . מטרתם של שני כרכי הספר היא להציג תיאור שיטתי ועדכני של נושאים שעניינם ילדים ובני נוער במצבי סיכון בישראל . עם יציאתנו להרפתקה מאתגרת זו רצינו לאפשר לחוקרים , למרצים ולסטודנטים , כמו גם לאנשי מקצוע הפעילים בשדה ולכל המתעניינים בנושא , לקבל לידיהם אוסף סדור של מאמרים מחקריים אשר עוסקים בסוגיות שעניינן בני נוער במצבי סיכון ממגוון היבטים . מטרה נוספת הייתה להציג את המחקרים העדכניים ביותר שנערכו בישראל בשנים האחרונות בנושאים אלה . הכרך השני נחלק לשלושה שערים , ובאלה יש ביטוי לקולם של בני הנוער ולסוגיות מעולמם המקצועי של העובדים בשדה החינוכי - טיפולי . שני העורכים הראשיים של הספר , כמו גם רכזת המערכת אשר סייעה בעריכת המאמרים , השכילו במהלך הקריירה המקצועית שלהם לשלב בין עבודה בשדה – יסוד המקנה היכרות בלתי - אמצעית עם בני הנוער שהם נשוא התחום המיוחד הזה – לבין עבודת מחקר והוראה באקדמיה . ההתנסויות בעבודה עם בני נוער הנמצאים במצבי סיכון הן משאב רב - ערך אשר מעניק לעבודתנו האקדמית ממד נוסף וייחודי . השלב הראשון בעבודה היה הגדרת שערי הספר . תהליך הגדרת השערים אפשר לנו למקד את העקרונות הייחודיים אשר מאפיינים את התחום של עבודה עם ילדים ומתבגרים במצבי סיכון ומצוקה . יכולתנו לעשות זאת רק לאחר שנים רבות של עשייה ומחקר מדגימה את השלב ההתפתחותי שהתחום המקצועי הזה נמצא בו . כבר בתחילת העבודה הגדרנו את כל ששת השערים של הספר . בשל היקפו הרב של החומר שהצטבר , החלטנו לחלק את הספר לשני כרכים – שלושה שערים בכרך הראשון ושלושה שערים נוספים בכרך השני שבידיכם . לפני שנסקור את פרטי העבודות והמחקרים המוצגים בכל שער , ברצוננו להציג לקוראי הכרך השני בתמציתיות את העקרונות אשר הנחו אותנו בהגדרת השערים ובבחירת החומרים הכלולים בכל אחד מהם ( המעוניינים בדיון רחב יותר בעקרונות אלה מוזמנים לעיין במבוא לכרך א של הספר ) .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help