sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

פתח בפני חוקרים רבים אפשרויות חדשות להתבוננות בהתנהגות האנושית , להבנתה וליצירת ידע חדש , וכן הפך את הידע האקדמי החברתי לנגיש ללומדים , למלמדים ולחוקרים באקדמיה ובשדה . אף על פי כן , השיח על אודות המחקר האיכותני עודנו שיח מורכב המכיל סתירות וניגודים , כשבצדו מתפתח שיח רפלקסיבי המבקש להבין מדוע אלה פני הדברים . הניסיון לתאר ולבחון את אופי התנועתיות במחקר האיכותני משותף לחוקרים בולטים בתחום . נורמן דנזין ואיבונה לינקולן מחלקים את ההיסטוריה של המחקר האיכותני , לאו דווקא בחינוך , לשבע - ואף לשמונה - תקופות , וכמו בכל חלוקה היסטורית , יש בחלוקה שלהם מידה של שרירותיות ( : ( Lincoln & Denzin , 2000 התקופה הראשונה היא התקופה ה " מסורתית " , מ - 1900 עד מלחמת העולם השנייה . בתקופה זו כתבו חוקרים איכותניים דוחות קולוניאליים על חברות זרות ומוזרות , שנועדו לתת דיווח מדעי " אובייקטיבי" תקף ומהימן ברוח הפרדיגמה הפוזיטיביסטית . נציגו הנאמן של התקופה הוא מלינובסקי ( 1948 , 1916 ) ששהה בגינאה החדשה . התקופה השנייה , ה " מודרנית " , בערך מ - 1950 עד . 1970 תקופה זו היא תור הזהב של המחקר האיכותני וראשיתה של תאוריה מעוגנת בשדה . בתקופה זו נעשה ניסיון ליצור פורמליזציה של שיטות איכותניות ולקבוע תבחיני איכות שלא יפלו מהגישות הפוזיטיביסטיות . אף על פי שניתוח הנתונים היה עדיין חצי סטטיסטי , חוקרים רבים העזו להביא עמם למחקר השקפות חברתיות כפי שאפשר לראות אצל חוקרים נציגי התקופה (& Becker et al ,. 1961 ; Spindler . ( Spindler , 1970 ; Wolcott , 1973 התקופה השלישית מכונה " טשטוש הסוגות " ( blurred genres ) ונמשכה בין השנים . 1986 - 1970 בתקופה זו פרח המחקר האיכותני ותפס תאוצה . התאוריות שרווחו בו נעו בין אינטראקציה סימבולית לקונסטרוקטיביזם , פנומנולוגיה , אתנו - מתודולוגיה , נאו - מרקסיזם , פמיניזם ועוד . בתקופה זו תבע גירץ את המונח " תיאור מעובה " ( thick description ) ( נכתב ב - , 1973 תורגם לעברית ב - , ( 1990 המתייחס לעושר התיאורי ולריבוי הפרטים של מושא המחקר . הגבולות בין הטקסט והקונטקסט היטשטשו . גישתו של גירץ פתחה פתח לחקר השינויים בתרבות לעומת גישות שראו בתרבות מבנה חברתי קבוע פחות או יותר . התקופה הרביעית , מ - 1986 עד , 1990 מאופיינת ב " משבר הייצוג " ( crisis of . ( representation התקופה החמישית , ה " פוסט - מודרנית " , היא בין השנים . 1995 - 1990

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help