sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

ותרומתו . הוא בעיקר מתווה מפה של עוצמות , נטיות ותנועתיות , ואינו שואף לשמש כמורה נבוכים . עם זאת , המעיינים בו ימצאו משנה סדורה של אופני התבוננות שאפשר להביט דרכם על שדה נתון . זהו אולי המסר המובהק ביותר של אסופה זו : אין דרך אחת ויחידה למחקר , אלא כשם שיש למצוא הלימה בין שפת הנחקרים ללשון החוקרים , כך דרוש תואם בין שיטת המחקר לבין מושאה . לקח זה אינו רק בבחינת תורה עיונית או מסקנה מקצועית , אלא הוא קודם כול ציווי אתי המעמיד את החוקר והנחקר באותו מישור הקשרי ותקשורתי , ובו התפוקה המחקרית היא פועל יוצא של שוויון ההזדמנויות באינטראקציה ביניהם . אלה הם יחסי חליפין עתירי תמורות ותהפוכות המעצבים את השותפים להם ללא הרף וכנגד כל קיבעון מושגי . היעדרה של דוגמה מחקרית מקודשת מותיר לחוקר את מרחב התמרון הראוי להשתחררות מכלוב הברזל של ה " הכול צפוי " האקדמי אל " והרשות נתונה" של המציאות . קריאת ה " אאורקה " הארכימדית , היוצאת לעתים נדירות מבית מדרשה של הקלסיקה המתודולוגית בקו הגמר של המרוץ המחקרי , הופכת לשגרה בשיטה האיכותנית בכל מפגש מפתיע נוסף עם השדה המוכר כביכול והלא - ידוע בעליל . זו אולי איכותו של הצליל המיוחד של המחקר האיכותני .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help