sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

קבוצתית ; השער הרביעי מתמקד בעבודה מערכתית ; והשער החמישי חוזר לשמו של הספר ושואל ( וגם עונה ) : מה למדנו ממה שעשינו ? ואכן , אנו עברנו מסע למידה שחשף את עשייתנו ואת עקרונות פעולתנו . בתהליך הלמידה המשותף גילינו כי לעובדים במרכזי התמיכה הללו יש ידע רב , גלוי וסמוי . תהליך זה אפשר להעלות את הידע הסמוי ולהפכו לידע ברור , מוגדר ורלוונטי . הלמידה מהצלחות השיטתית והקבועה עוררה אותנו להרהר ולתהות ( רפלקציה ) על הייחודי שבכל מרכז ועל המשותף לכל המרכזים ולהוקיר את הידע הזה . אנו שמחים לחלוק עמכם את הידע שצברנו , בהנחה שהוא עשוי לסייע לאנשי מקצוע נוספים בתחום של ליקויי למידה ואולי לא רק בו . מטרת הפרסום של סיפורי ההצלחה היא לאפשר לכל אחד לקרוא אותם , לתרגמם ולהתאימם לעולמו . קריאתם מזמנת את האפשרות לקדם הצלחות נוספות בעתיד , שיהיו מבוססות על סיפורים אישיים אחרים , אלה המתהווים בהווה ואלה שעוד ייווצרו . למיטב ידיעתנו , זו הפעם הראשונה שבה יושם הניסיון המעשי של " למידה מהצלחות " בקרב בעלי מקצוע העובדים עם סטודנטים עם ליקויי למידה ולמענם . צוות החשיבה המשותף זימן מפגש רב - ערך בין שתי התמחויות : זו העוסקת במתודה רטרוספקטיבית , המזהה הצלחה , לומדת ממנה וממנפת אותה בהקשר הארגוני שבו היא צמחה , וזו של מומחים במרכזי התמיכה העוסקים זה שנים בקידומם של סטודנטים עם ליקויי למידה . השילוב של התמחויות אלה העצים את הידע ואת התובנות שלא הוארו עד כה . במבט של עשרים שנה לאחור ניכר כי תחום התמיכה בסטודנטים עם ליקויי למידה עבר כברת דרך : קמו יותר מ - 55 מרכזי תמיכה ; רמת השירות בתחום זה השתפרה ; פותחו סדנאות בנושאים מגוונים , כגון אסטרטגיות למידה והכנה לתעסוקה ; דרכי החונכות השתפרו והתרחבו ; הוכנסה טכנולוגיה מסייעת ועוד . בחלק מהמרכזים הללו קמו צוותים רב - מקצועיים שמיסדו שיטות עבודה ומעקב אחר התקדמות הסטודנטים . בזכות מרכזים אלה התקדמו הלומדים הן במסלול הלימודים הן בתחומי התעסוקה . אולם , למרות הפעילות הענפה במרכזי התמיכה ואף על פי שעובדים רבים מגיעים אליהם מתחומי התמחות מגוונים , כגון ליקויי למידה , פסיכולוגיה , ריפוי בעיסוק , חינוך וחינוך מיוחד , עדיין אין הגדרה של הכישורים הנדרשים מהעובדים במרכזי התמיכה וממועמדים לניהול מרכזים אלה . רוב הספרות בתחום זה עד כה דנה בעקרונות של הוראה מתקנת לילדים ( ולא בהתמקדות בשטח ) ופחות בתחום של עבודה עם מבוגרים עם ליקויי למידה . על עבודת מרכזי התמיכה פורסם חומר מועט מאוד .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help