sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מבוא בפרקים הנכללים בשער זה מטרתי היא להציג את קווי המתאר של המשבר שהסמכות החינוכית בת זמננו מצויה בו , ואילו בפרקי השער השני אציע הצעות לפתרון המשבר . בפרק הפותח את השער אציג מצע מושגי שעליו ייפרשו כלל דפי הספר , ואדון בו בממדים שונים ובאפיונים מגוונים של מושג הסמכות החינוכית ושל מקורות ההצדקה האפשריים לשימוש בסמכות זאת . בפרק השני אבקש לשכנע כי הסמכות החינוכית הכרחית למעשה החינוכי ואי - אפשר לו בלעדיה . אבחן באופן ביקורתי אפשרויות של חינוך ללא סמכות וכן של חינוך שעושה שימוש בסמכות מוסווית , בחינה שתוביל לקביעה בדבר הצורך בסמכות בחינוך . בפרק השלישי אאפיין את מצב העניינים החברתי , הכלכלי והתרבותי בעולם המערבי , המכונה העידן הפוסט - מודרני , ואת ההגות הפילוסופית הכללית והחינוכית המלווה את מצב העניינים הזה . זאת כהכנה לקראת הפרק העוקב , הרביעי , שבו אראה כי בעת הזאת קיימת שחיקה ברבים ממופעיה של הסמכות – לא רק זו החינוכית . אאשש את עובדת קיומו של משבר בסמכות החינוכית ואצביע על מקורותיו הפוסט - מודרניים . בפרק החמישי אתאר בפרט את תופעת " אובדן הילדות " שמאפיינת את המצב החברתי העכשווי , ואסביר כיצד היא מעמיקה את משבר הסמכות החינוכית .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help