sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

לדברים הכתובים ולמהלכם יש מטרה . הם אינם תמימים כפי שהיה ניתן לחשוב על ספר המצהיר כי בעיקרו הוא שואל שאלות וכי שורשיו נטועים בתחום הפילוסופיה של החינוך . לכן הצעתי לכם הקוראים היא לשמור על ערנות מסוימת במשך הקריאה , לבל אובילכם מהר מדי אל מסקנות שאינן מבוססות דיין , ולבל אחסיר תשובות ופתרונות נוספים שהייתם יכולים להעלות על דעתכם . כמו כן אני ממליץ לכם הקוראים לקחת פסק זמן דידקטי מעת לעת במהלך הקריאה , ולהרהר בשאלה רפלקטיבית רלוונטית : האם כל מה שנאמר כאן עד כה בעניינה של הסמכות החינוכית תואם את חוויותינו כמורים , כהורים לתלמידים וכמי שלמדו דעת בעת אחרת , מפי מורים בני דור שונה ובבתי ספר שהיו נטועים בלבה של תקופה אחרת ? אוסיף כאן הערה אחרונה מקדימה בעניינו של סגנון הכתיבה . זה שנים לא מעטות נוהגת הכתיבה האנגלו - סקסית , דומני שמטעמים של אפליה מתקנת , לנקוט בניסוח גוף שלישי בלשון נקבה . כך למשל , כאשר טקסט באנגלית בנושא סמכות חינוכית מזכיר את המונח ״ the teacher ״ , הרי שהתייחסותו הבאה למורה תהיה כ - she ולא כ - . he שתי התלבטויות הטרידו אותי במהלך הכתיבה סביב סוגיה לשונית זו . האחת הייתה : האם אכתוב ל " מורים " או ל " מורות " ? והאחרת : האם אתייחס ל " מורה " או ל " מורה " ? על ההתלבטות הראשונה עניתי ברוח קביעותיה של האקדמיה ללשון העברית , שעל פיהן יש להיצמד לכללי השפה , ואף אם רוב ציבור המורים מורכב ממורות , עדיין יש לכנות ציבור זה בשם " מורים " . ההתלבטות השנייה הוכרעה לטובת הרוב המכריע של המורים , שמורכב ממורות : בדרך כלל אתייחס בדבריי אל המורה , אך במקרים שאחוש שההקשר או השפה העברית דורשים אחרת , אתייחס אל המורה . הערה זו אינה סגנונית בלבד , והיא רלוונטית כמובן לכל טקסט שנכתב על סמכות חינוכית . בהמשך הדברים אתייחס במפורש לקשר שאני מוצא בין הפמיניזציה של מקצוע ההוראה לירידה בסמכות המורה . אני מקווה שעניינים מגדריים אלה לא יפגמו בחוויית הקריאה הרציפה . תחילתם של דפים אלה בהיכרות אינטימית ובלתי אמצעית שלי עם הסמכות החינוכית בבית ספר תיכון גדול וחשוב , והמשכם בעיבוד מעודכן של מספר פרקים מתוך עבודת הדוקטורט שכתבתי באוניברסיטת בר אילן בהנחיית פרופסור עודד שרמר ( גוסקוב , . ( 2010 עד כאן דברי ההקדמה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help