sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

פרק : 1 טיוטור ? מנטור ? חונך ? מנחה ? בירור מושגי גלעדה אבישר Mentoring is a fundamental form of human development where one person invests time , energy and personal know - how in assisting the growth and ability of another person . Mentoring is a journey mentors and mentees embark on together . ) Green - Powell , 2010 . p . 104 ( מבוא מונחים כמו טיוטור או מנטור מוכרים לכולנו מחיי היום - יום , וכמוהם המונחים בשפה העברית : מנחה , חונך או מתרגל . לרבים מאתנו הם מוכרים משימושם בעולם האקדמי , כמו למשל המנחה בעבודת המחקר בלימודים לתארים מתקדמים או המתרגל בסמינריון . פרק זה עוסק בבירור המושגים הקשורים במציאות שבה מתקיימת מערכת יחסים מקצועית בין מבוגרים , בדרך כלל שניים : האחד מהם מומחה , ותיק ובעל ניסיון ; והאחר , גם אם מומחה , הוא עודנו טירון וחסר ניסיון או בעל ניסיון מועט . מערכת יחסים כגון זו מתקיימת במקומות עבודה מסוגים שונים וגם במוסדות להשכלה גבוהה . מטרת - העל של הקשר הזה היא שהוותיק יחנוך את הטירון ויעניק לו ליווי והנחיה ככל הנדרש כדי שיוכל להשתלב ולתפקד כראוי . בפרק זה אנו משתמשים במונח העברי הנחיה כתרגום לפעילות המנטור ( mentoring ) ובמונח העברי חונכות או תרגול לפעילות הטיוטור ( . ( tutoring בשני המקרים מדובר במפגש בין שניים , שבו המנחה או החונך הוא " בעל הכוח" הבא לידי ביטוי בידע , בהיכרות עם הסביבה , בניסיון קודם , בבכירות מקצועית . פעמים רבות הוא נתפס כדמות לחיקוי , כמורה , כנותן חסות , כמעודד , כיועץ וכחבר לאדם בעל מידה מעטה יותר של ניסיון וכישורים . מטרות ההנחיה וגם החונכות נובעות מן הרצון לקדם את המונחה ואת הנחנך מבחינה מקצועית ומבחינה אישית , ומערכת היחסים המתפתחת היא מערכת מתמשכת . מפגשים

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help