sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

להוראה ); והאחר , לסייע למשתתפים בלימודי ההתמחות הזאת להתפתח במידת האפשר בהיבטים האישי והמקצועי . תכנית ההתמחות בהדרכה פדגוגית קרמה עור וגידים תוך כדי פעילותה כשהיא מלווה במעקב ובהערכה . הצלחת התכנית וצורכי מערכת החינוך המשתנים בזיקה לתהליך האקדמיזציה שעברו המכללות להכשרת מורים , הביאו לפתיחתן של שתי תכניות נוספות - הראשונה למרצים דיסציפלינריים , והשנייה לבעלי תפקידי ניהול במכללות להכשרת מורים . כך יצרו שלוש ההתמחויות את הבסיס לבית הספר ללימודי התמחות מקצועית במכון מופ " ת . חשוב לציין שתהליך התפתחותן של ההתמחויות השונות נערך במקביל לשינויים ולהתפתחויות בשדה החינוך בכלל ובתחום הכשרת המורים בפרט . נמצא כי הספרות המקצועית , השיח האקדמי והציבורי שקיבלו תאוצה עוררו את המודעות לסוגיית התפתחותם המקצועית של מורי המורים . שיח זה כלל בתוכו את הפרופיל המקצועי של מורי המורים , את תפקידיהם במכלול גווניה של ההכשרה הן התיאורטית הן היישומית ואת העשייה המחקרית שלהם ( -Cochran Smith , 2005 ; Korthagen , Loughran . &( Lunenberg , 2005 ; Lunenberg & Willemse , 2006 כל אלו הובילו לפתיחתם של לימודי התמחות במחקר והערכה . שילוב הטכנולוגיות המתקדמות בשדה החינוך הביא לפתיחת ההתמחות בטכנולוגיות , מידע ותקשורת ובה בעת לסגירתה של ההתמחות בלימודים דיסציפלינריים . בבית הספר פותחו במהלך השנים ארבעה מסלולי התמחות : ( א ) הדרכה , הנחיה והוראה בהכשרת מורים ; ( ב ) ניהול אקדמי ; ( ג ) מחקר והערכה ; ( ד ) טכנולוגיות מידע ותקשורת . ההתמחויות משקפות ראייה רחבה , אקדמית ופרופסיונלית של תחום הכשרת המורים , ונושאי ההתמחות נובעים מן העשייה במכללות . הלימודים בהתמחויות מזמנים למידה ומפגשים עם טובי המרצים והמומחים בתחומים השונים , התנסות ולמידה בדרכי הוראה מגוונות , תרגול חומר בקבוצות קטנות ואפשרויות ליישומו במכללות לחינוך . כאמור , המטרה העיקרית של הלימודים בביה " ס ללימודי התמחות מקצועית היא לתרום להתפתחותם המקצועית של הלומדים בתכניות השונות ולהרחיב את הבסיס התיאורטי לחשיבתם ולעשייתם בתחומי ההכשרה להוראה . מבנה הלימודים הוא דומה בכל ההתמחויות : מתקיימות הרצאות במליאה לכל הלומדים , ומפגשים בקבוצות קטנות בתכנים המייחדים כל אחת מההתמחויות . הטיוטורים מלווים את הלומדים לאורך כל יום הלימודים . הם יושבים אתם יחד בהרצאות ובסוף יום הלימודים מובילים את המפגשים בקבוצות הקטנות .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help