sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

פתח דבר הסקרנות לנסות ולזהות את מהות התפקיד הייחודי של הטיוטור על מאפייניו הרבים ואופניו המגוונים , בערה כאש בעצמותינו ודרבנה אותנו , עורכות הספר , לחקור , לספר ולתאר אותו כדי לחשוף את ייחודו בפני העוסקים בהנחיה / הדרכה כמרכיב בהתפתחות המקצועית בעולם האקדמי . בהיותנו חלק מצוות בית הספר ללימודי התמחות מקצועית שבמכון מופ״ת , טיוטוריות בעבר ובהווה , בעלות תפקידים במארג המייחד את מבנה בית הספר , הרגשנו שיש צורך לרתום את סגל בית הספר לחקור היבטים שונים של הפרקטיקה שלהם בעשייה הטיוטוריאלית . הרעיון הלהיב גם את חברות סגל בית הספר שנדבקו בהתלהבות שלנו ושמחו להשתתף במחקרים השונים סביב נושא עבודתן הטיוטוריאלית . כל אחת מהן בחרה לחקור את הנושא הקרוב ללבה מנקודת מבטה האישית ובמתודולוגיה המתאימה . התהליך הדו-סיטרי של החוקרות ושל העורכות תרם להתפתחות המקצועית והאישית של כל אחת מהשותפות . למידה התקיימה בתוך קהיליית עמיתים , המורכבת מסגל בית הספר ומאתנו העורכות , המשמשות הן כחלק מסגל בית הספר וקבוצת החוקרות הן כמלוות בטיוטורינג אישי . תהליך המחקר והכתיבה היה שיתופי משלוש נקודות מבט : נקודת מבטה של החוקרת - הכותבת ; נקודת מבט של קבוצת העמיתים החוקרים ; ושנקודת מבטן של העורכות . שלוש נקודות המבט אופיינו בסינגריה מלאה . במכון מופ " ת , שהוקם לפני כשלושים שנה ( 1983 ) כמכון למחקר ופיתוח מקצועי למורי המורים העובדים במכללות להכשרת מורים , פועלים ערוצים שונים כמו לימודים , כתיבה , מחקר ותקשוב . הרעיון בבסיס הפעילויות השונות הוא לתרום להתפתחותם המקצועית של מורי המורים . על בסיס רעיון זה הונחו בשנת תשנ " ט ( 1999 ) היסודות ללימודי התמחות בהדרכה פדגוגית בראשותו של פרופ ' משה זילברשטיין . הרציונל שעליו נבנתה תכנית התמחות זו הושתת על שני כיווני מחשבה : האחד , הרכבת מסגרת נורמטיבית לתפקידו ולתפקודו של המדריך הפדגוגי ( שנתפס באותן שנים כתפקיד מרכזי בתהליך ההכשרה

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help