sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

מבוא בשנים האחרונות רווחת במערכת החינוך גישת הוראה המשלבת תלמידים עם צרכים מיוחדים בתוך בתי ספר רגילים , בעיקר בבתי ספר יסודיים ובחטיבות הביניים . אוכלוסיית התלמידים המשולבים במערכת החינוך הרגילה מאופיינת בעיקרה בתלמידים שיש להם ליקויי למידה , אולם משתלבים במערכת גם תלמידים שיש להם ליקויים חושיים ומוטוריים . ספר זה מציע עקרונות להוראת המדעים שיאפשרו פיתוח חשיבה בקרב כל הלומדים תוך כדי טיפול בליקויי הלמידה והתמקדות בצרכים הקוגניטיביים המיוחדים של תלמידים לקויי למידה . אנו מציעות למקד את דרכי ההוראה כדי שיענו על צורכי התלמידים המתמודדים עם ליקויי למידה ובד בבד יתרמו גם לשאר התלמידים . הצעתנו נובעת מתפיסתנו את מחויבותה של חברה הומניסטית לשלב את כל הלומדים באותה מערכת ובעיקר מהצורך החריף שהתעורר בעקבות תהליך יישום ״חוק השילוב״ ( דוח ועדת מרגלית , יולי 2000 ) והתיקונים הרלוונטיים לו ( משרד החינוך והתרבות , . ( 2002 מסגרת ההוראה נובעת מההשקפה שעל מנת להתמודד עם ליקויי למידה בתהליך ההוראה יש לשים לב למיומנויות שהוגדרו אצל התלמידים כלקויות , ולנסות לשפר אותן תוך כדי אימון , חיזוק ותיווך , ובאותה עת להשתמש ביעילות במיומנויות התקינות של הלומד . תהליך תיווך זה יודגם בספר ויתבסס על תאוריות למידה שפיתחו פוירשטיין וחוקרים אחרים (; Feuerstein , 2006 , ( Feuerstein , Klein , & Tannenbaum , 1994 ועל מודלים רב - שלביים שנדון בהם בפירוט , אשר משלבים הוראה ותרגול של מיומנויות . מודלים אלה מבוססים על התפיסה שתכנית הלימודים של תלמידים לקויי למידה אמורה להיגזר מתוך תכנית הלימודים הרגילה וצריכה לענות בו - זמנית על צורכיהם המיוחדים של תלמידים אלה , תוך כדי מתן חיזוקים והעשרה לתלמידים שלא הוגדרו כתלמידים עם ליקויי למידה . באמצעות מודלים וגישות אלה ילמדו המורים בדרכים מגוונות , וכך ייתרמו כלל תלמידי הכיתה . בספר נציג התנסויות הלקוחות מתוך תחומי הדעת שלומדים כל התלמידים במערכת החינוך , החל בגן הילדים וכלה בבית

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help