sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

פתח דבר בספר זה מוצגים רעיונות להוראת המדעים בכיתות הטרוגניות שמשולבים בהן תלמידים עם ליקויי למידה . הגישה המוצעת היא ללמד את כלל התלמידים בגישת הוראת מדעים מפעילה ( , ( active learning instruction התורמת לפיתוח מיומנויות תשתית ומיומנויות קוגניטיביות . השיטה מבוססת על תאוריות למידה ועל גישות בהוראת מדעים , ואלה נסקרות בהרחבה בפרקי הספר . במרכז גישת ההוראה המפעילה עומד עקרון הלמידה ההתנסותית . שימוש בהוראה מפעילה של מדעים הוא חלק טבעי מאימון ומתרגול המובילים לשיפור מיומנויות של תלמידים עם ליקויי למידה . טיפוח המיומנויות הלקויות נעשה במקביל להוראת התכנים המדעיים . הוראה מפעילה של תוכן מאפשרת פיתוח מיומנויות , כמו למשל ארגון של עצמים , תפיסות זמן ומרחב , אימון המוטוריקה ומעבר למיומנויות הדרושות לשם ביצוע פעולות במדעים כמו מדידה ודיווח . על פי המודל המוצע בספר , הפעילות צריכה להיות מכוונת למוכנות של התלמידים בכל שלב . מערך מגוון של אמצעי המחשה ציוריים ומילוליים מלווה את הפעלת התכנית על כל שלביה . מרבית הפעילויות המוצגות בספר זה נוסו והותאמו לעבודה עם תלמידי בית הספר היסודי , והן משמשות בסיס לפיתוח חשיבה מדעית בבית הספר היסודי ואחר כך גם בחטיבת הביניים ובתיכון . עם זאת , בספר ניתנות דוגמאות גם מנושאים שיתאימו להוראה בחטיבת הביניים כדי להדגיש את הרצף בתהליכי החשיבה והלמידה של כלל התלמידים . תודות אנו מודות למכון מופ " ת על האפשרות ועל ההזדמנות לשיתוף פעולה בינינו , הזדמנות שאפשרה לנו לחשוב , לתכנן ולארגן לכדי מקשה אחת את החומרים הרבים שאנו עוסקות בהם , כל אחת בנפרד : הוראת מדעים בכלל והוראת מדעים לתלמידים עם ליקויי למידה בפרט . תודה לעורכת האקדמית ד " ר בתיה אילון אשר ליוותה את הספר משלביו המוקדמים , האירה והעירה בתשומת לב ובתבונה ; תודה לעורכות הלשון

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help