sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

פרק : 1 הומניזם בכיתה – חזון חינוכי ריאלי או תרגיל וירטואלי ? בפרק זה נציג את הפילוסופיה ההומניסטית שעליה מבוססת תפיסתו של ספר זה . היום , בעידן של " הפצצה " דיגיטלית בדמות טלפונים חכמים ומחשבי לוח ) טאבלטים ( , בעידן של אידאלים הגזורים מתכניות ריאליטי ונחשול של חומרנות וצריכה המשתלטות על הפרט , האם ניסיון לפתח כיתה ובית ספר המושתתים על הפילוסופיה ההומניסטית ועל ערכים אנושיים הוא חזון ריאלי או תרגיל וירטואלי בלבד ? נדמה כי דרכי ההוראה המקובלות בחינוך בכלל ובחינוך המיוחד בפרט אינן משיגות את מטרת - העל – טיפוח אדם עצמאי , אוטונומי , משכיל וערכי . שיטות ההוראה השכיחות ביותר בחינוך המיוחד הן השיטה היחידנית והשיטה הפרונטלית , מורה עומדת מול כיתה , כפי שהיא מיושמת בלמידה המקובלת , המסורתית , בחינוך הרגיל . השיטה היחידנית מעוגנת בגישה הביהביוריסטית ללמידה , כמפורט בספר חבר חריג ) רייטר , , ) 1997 והיא מבוססת על מודל רפואי . מטרת החינוך המיוחד מפורטת ב " חוק החינוך המיוחד " ) פרק ב , סעיף : ) 2 מטרת החינוך המיוחד היא לקדם ולפתח את כישוריו ויכולתו של הילד החריג , לתקן ולשפר את תפקודו הגופני , השכלי , הנפשי וההתנהגותי , להקנות לו ידע , מיומנות והרגלים ולסגל לו התנהגות מקובלת בחברה . וזאת במטרה להקל על שילובו בה ובמעגל העבודה . החוק הועיל בהחליפו את ההתייחסות הפטרונית - סיעודית שרווחה כלפי תלמידי החינוך המיוחד , בהתייחסות הרואה בהם מועמדים לחינוך וללמידה . אלא שהמחוקק לא הסתפק בהגדרה של מטרת - העל – השתלבות מרבית בקהילה מבחינה אישית , תעסוקתית , חברתית ואזרחית ; בציינו את דרך ההוראה היחידנית כזו שתשמש להוראת תלמידים אלו , הוא הגביל

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help