sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

הספר מיועד אפוא למגוון אוכלוסיות של תלמידים – לתלמידי בתי הספר והכיתות לחינוך מיוחד כמובן , אך גם לתלמידים בבתי הספר רגילים . אלה יכולים להשתמש במודל ההוראה שפיתחנו כדי להעמיק את הבנתם בנושאים הנלמדים בכיתה . למודל קראנו " מעגל ההפנמה " , מאחר שהוא מייצר למידה תהליכית המעודדת את הפרט הלומד לעבד דרכים חדשות לחשיבה ולתגובה , ואלה הופכות למרכיב חדש באישיותו . המטרה – פיתוח יכולות וטיפוח של אפיוני התנהגות המאפשרים לפרט להשתלב שילוב מרבי ומיטבי בחברה ובקהילה . בספר ננסה להראות כיצד תכנית לימודים המבוססת על " מעגלי הפנמה " מפתחת את " הנחישות העצמית " ) self - determination ( ואת יכולת " הסנגור העצמי " של המשתתפים – מונחים שיידונו בפרק השני . בחרנו בשני נושאים אלה בעקבות ההבנה , שהנחישות העצמית נדרשת להצבת מטרות ויעדים כדי להשיג חיים יצרניים ויצירתיים מתוך תחושת מימוש עצמי , וכי היא חשובה ביותר להשתלבותו של אדם בקהילה ) שביט , . ) 2007 היכולת לסנגור עצמי נדרשת כדי להניע את האדם לשאת את דבריו ולהשמיע את רצונותיו ואת תכניותיו מתוך הבנה של עצמו , יכולותיו ומגבלותיו וידע על אודות זכויותיו . בפעולת הסנגור העצמי משמיע האדם את קולו כדי להיות מעורב בהחלטות המתקבלות בקשר אליו . בחברה עדיין נפוצות עמדות שליליות כלפי אנשים עם מוגבלויות ) , ) Reiter & Bryen , 2010 וברור כי לא די בנחישות עצמית כדי לסלול את דרכו של אדם להשתלבות משתתפת בקהילה . על פרט עם מוגבלות ללמוד להתמודד עם דחייה ועם התעלמות ; עליו ללמוד להציג את עצמו , להיות אסרטיבי ולא לוותר או להיכנע לנוכח עמדות מבטלות ומזלזלות ; עליו לנכס לעצמו דרכי " הצגה עצמית " שאין בהן התרפסות או תחינה לנדבות , אלא כאלה המבוססות על מודעות עצמית ליכולותיו ; עליו להתמצא במערכת של חוקים וזכויות ולבטא רצון בלתי מתפשר למעורבות שוות זכויות בחברה ובקהילה . בספר זה ננסה להראות שתכנית חינוכית יכולה להבטיח סביבת לימודים שבבסיסה קבלה של הפרט וטיפוחו , ובתוך כך לקדם את שיפור איכות החיים של כלל התלמידים . בפרק הראשון נציג את הרקע הפילוסופי - הומניסטי שעליו מושתתת תפיסתו של ספר זה . בפרק השני יימשך המסע ויתמקד בניתוח מושגים וסוגיות ובהגדרתם . בפרק השלישי נחזור לחוויה הפרטית ונציע דרכי

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help