sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

למסגרות נפרדות ו " מיוחדות " ) רייטר , . ) 2004 , 2003 , 1997 ואלה הם העקרונות שבבסיס התפיסה ) טל , שביט ופן , , 2011 עמ ' : ) 34 א . כבוד האדם – כל אדם , באשר הוא אדם , נולד עם יכולות המאפשרות לו להבין , לדעת ליצור , לחשוב ולהגיע לתובנות לגבי עצמו ואחרים . אי לכך לכל אדם מעצם היותו בן אנוש יש הזכות שיכבדו יכולות אלה ; ב . לכל אדם הזכות לבטא את עצמו ולהביע את דעתו , ואין לאיש זכות לכפות את דעתו על אחרים ; ג . בני אדם מסוגלים להחליט באשר לאופן שבו ברצונם להתנהל , והם זכאים לחיות את חייהם לפי בחירתם ובכל סגנון שירצו . עקרונות אלה באו לידי ביטוי מובהק במחקר שליווה את התכנית " אני והקהילה " שהפעיל בסוף שנות השמונים ארגון " אחוה " , ארגון נכי חיפה והצפון ) היום " אחוה " , ארגון רב - תחומי של אנשים עם מוגבלויות ( . במחקר נותח תוכן הפגישות שקיימו חברי הקבוצה מדי יום ביומו , בשיטה איכותנית , והוא סימן שלבים ברורים בהתמודדות עם הסוגיות שעלו . החוקרים כינו את השלבים " מעגלי הפנמה " , משום שחברי הקבוצה חזרו לדון ולהתנסות בפגישותיהם באותם נושאים שוב ושוב . התהליך הוביל להפנמה של ידע , עמדות , תובנות עצמיות וחברתיות וגם של אסטרטגיות של פתרון בעיות ) . ) Reiter & Goldman , 1999 בשנת 1996 החל משרד החינוך ליישם את הסעיף בחוק החינוך המיוחד המאריך את לימודיהם של תלמידים עם צרכים מיוחדים עד גיל . 21 פרופ ' שונית רייטר נענתה לבקשה של האגף לתכניות לימודים ושל האגף לחינוך מיוחד לכהן בראש ועדה שתכין תכנית אב לתלמידים בוגרים ) בני , ) 21 – 18 שעד אז לא למדו בבתי הספר המיוחדים . בעקבות ממצאי המחקר שליווה את התכנית " אני והקהילה " הוחלט להשתית את תכנית האב לחינוך המיוחד על המונח " איכות חיים " ועל המודל של " מעגל ההפנמה " בהוראה , המבוסס על התפיסה ההומניסטית ) תרשים . ) 1 לשם כך הוקמה ועדת היגוי ובה נציגים מכמה משרדים : חינוך , רווחה , האגף לטיפול באדם עם הפיגור השכלי והגף לתכניות לימודים . עד כה פורסמו ארבע יחידות לימוד בשם " לקראת בגרות ל " ב – " 21 חינוך חברתי ; חינוך לעבודה ; חינוך לקראת יציאה מהבית ומגורים עצמאיים וחינוך לאזרחות פעילה . היחידות חינוך חברתי וחינוך לחיי עבודה נחקרו בשתי עבודות

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help