sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

מהחינוך הרגיל ) כיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים ותלמידים המשולבים בכיתות החינוך הרגיל ( מיישמות את המדיניות החדשה , ברור לכול שתלמידים עם צרכים מיוחדים לומדים בהנאה ומתוך הניעה , כאשר הלמידה משמעותית ורלוונטית להם . התברר שאם מציבים לתלמידים עם שונות קוגניטיבית , התנהגותית או רגשית אתגרים אינטלקטואליים באמצעות למידה משמעותית , הם יכולים להבין מצבים חברתיים מורכבים , לגבש תובנות על עצמם ועל אחרים בקבוצה ולרכוש ידע . הספר יתמקד בדרכי חינוך והוראה שפותחו עבור תלמידים עם לקויות מורכבות בדרגות חומרה שונות , ושבעטיין הם מוגדרים כלומדים עם צרכים מיוחדים , כגון לקות קוגניטיבית , שיתוק מוחין , נכות גופנית , לקויות על רצף האוטיזם , הפרעות נפשיות והתנהגותיות , לקויות למידה ולקויות חושים מורכבות . תלמידים אלו לומדים היום במגוון מסגרות חינוך , מקצתם במסגרות נפרדות של החינוך המיוחד , כמה מהם במסגרות המשולבות כחטיבות בבתי ספר רגילים ואחרים משולבים פרטנית בכיתות הרגילות . כאמור , בשנות השמונים והתשעים של המאה הקודמת הופנתה תשומת הלב במחקר לצורך להחליף את התפיסה שהביאה להפרדת מסגרות החינוך המיוחדות מן החינוך הכללי ולבידודן מן הקהילה . רבים הצביעו על הצורך לשלב לומדים עם מוגבלויות בחינוך הכללי כדי להקל את השתלבותם העתידית בחברה ובעבודה . לדיונים השתרבב מונח חדש : " איכות חיים " . המונח הופיע בישראל לראשונה בכתב העת סוגיות בחינוך מיוחד ובשיקום ) סחי " ש ( , במאמר המתורגם לעברית של רוברט שאלוק ) . ) 1988 כמה שנים אחר כך שאלוק פיתח שאלון להערכת איכות החיים של אנשים עם צרכים מיוחדים באמצעות נתונים שאסף מכמה מדינות , לרבות ישראל ) . ) Schalock & Keith , 1993 המונח " איכות חיים " מתייחס למכלול הגורמים הקובעים את מידת היכולת של האדם לממש את עצמו , את שאיפותיו ואת סגנון החיים המתאים לו ביותר לפי מערכת הערכים והקדימויות שלו . כל אדם זכאי לחיים של איכות – כפי שאלה מצטיירים בעיניו – ללא קשר למינו , למוצאו , למעמדו החברתי , לגילו או ללקות המכבידה עליו ) , Reiter & Schalock . ) 2008 המינוח החדש שינה את התפיסה של החינוך המיוחד ורענן את הדגשים שבו . עתה הותאמו גם דרכי העבודה בתחום כדי שיאפשרו לפעול במסגרות הכלליות מבלי להרחיק את הלומדים עם הצרכים מיוחדים

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help