sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

מבוא נפתח בציטוט מדבריה של הסופרת שהם סמיט בעקבות מפגש עם תלמידים עם לקויות קוגניטיביות בבית הספר " אילנות " שבנהריה : כאשר נכנסתי לכיתה , ישבו התלמידים ) בני 7 עד 17 לערך ( במעגל , שהוא הצורה האידאלית לקיום מפגש . הם המתינו בשקט ובנימוס רב וציפו שאתחיל . בפתיחה הצגתי את עצמי , כדרכי תמיד , והתחלתי לפרוש את נושא המפגש . אחד הילדים , בן 9 או , 10 הרים את ידו ואני פניתי אליו ושאלתי : " אתה רוצה לשאול ? " הילד שתק רגע ונראה כמגייס את כל משאביו למשימה . ואז , במאמץ גדול , אמר : " את אמרת איך קוראים לך ואיך קוראים לילדים שלך , אבל לא שאלת איך קוראים לנו " . הרגשתי מבוכה , שהרי ידוע לי כי בכל מפגש יש שני צדדים ולהם זכות הדדית לכבוד ופתחון פה , ומדוע זה מנעתי מן התלמידים הללו את המגיע להם בזכות ? כשקיבלו הילדים את רשות הדיבור , הם סיפרו על עצמם , על הדרך שבה מתייחסת אליהם החברה הסובבת ועל כמיהתם להשתלב בסדר היום הכללי , בחברה ובעבודה . בשבילי היה זה מפגש מרגש מאוד , בעל איכויות אינטלקטואליות , רגשיות וגם ספרותיות . מפגש מטלטל , שובר ציפיות ומשנה תדמיות . משהו שאפשר גם לקרוא לו אמנות . ספר זה מאמץ את קו המחשבה של הסופרת שהם סמיט ואת מסקנותיה – ננסה להראות שלא זו בלבד שיש ביכולתם של תלמידים עם צרכים מיוחדים להציג את עצמם ולספר על חוויותיהם ושזהו רצונם , אלא שזאת גם זכותם לקבל חינוך מיטבי שיתמוך ביכולות אלו . מערכת החינוך בישראל מכוונת ללמידה משמעותית – תהליך למידה המזמן חוויות של צמיחה קוגניטיבית , רגשית וחברתית ומושתת על שלושה עקרונות מרכזיים המתקיימים בה - בעת ) משרד החינוך , : ) 2014

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help