sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

הכותל , בנק טפחות , המכללה למינהל , מכון כרם , מתן . אין זו אלא רשימה חלקית בלבד . כך למדתי שלהיות מורה פירושו להיות לומד , להיות מחנך פירושו להמשיך להתחנך . " השתלמות " אינה ולא יכולה להיות מעשה חד - פעמי . זהו התהליך האישי , הדתי והמוסרי , שבו נמדד ערך חיי אדם . מדי ליל שבועות נהג אבי להיפגש עם מספר מצומצם של חברים בבית הכנסת השכונתי , כדי ללמוד ספר אחד בלבד . תדירות המפגשים הייתה אחת לשנה , והלימוד נמשך משנה אחת לבאה אחריה . בכל מפגש במועד תיקון ליל שבועות , הם היו מתיישבים ליד אחד השולחנות בחלקו האחורי של בית הכנסת ולומדים בעיון . בכל שנה היו מספיקים מה שמספיקים , ומשאירים סימן קטן על הדף , כתזכורת היכן להמשיך בלימוד בשנה הבאה . הספר שלמדו בצוותא היה מנחת חינוך , שאינו אלא ביאור והעמקה של ספר החינוך , שעניינו מניין וביאור טעמי המצוות . אני משער שבמהלך השנים הארוכות שלמדו יחד , הם סיימו רק מעט מעבר להקדמה הארוכה של הספר . כשאני אוחז בידי את הספר מנחת חינוך וחושב על אופן הלימוד הזה , נדמה לי שאני מתחיל להבין את משמעות המושג " תמיד " . זמן התמיד לא נקבע מתוך הרצף , אלא מתוך הקביעות , זו המתרחשת בין למידה אחת ללמידה הבאה . כשאני חושב על המחויבות הנמשכת של לימוד ללא תכלית גלויה , אני רואה בכך משמעות עמוקה יותר של קהילה וחברות . העובדה שהספר שלמדו בצוותא נקרא בשם מנחת חינוך , מרגשת אותי עד מאוד . תודות לסיום , אני מבקש להודות לאנשים שבנוכחותם , בקריאתם , בחברותם ובהערותיהם נטלו חלק של ממש בכל אחד מן השלבים שבכתיבת ספר זה : לאפרים מאיר , שזכיתי ללמוד ממנו רבות בחכמות ובדרך ארץ , ושליווה כבר את ניצניו הראשוניים של מחקר זה . העידוד שלו למחקר ולהוראה מתוך מחויבות עמוקה לשמירה על האנושיות הוא מן הערכים היקרים ביותר שאפשר לבקש בעולם האקדמי . לדנה פריבך - חפץ , שליוותה כאשת פילוסופיה וכעורכת מסורה את העריכה המורכבת שנדרשה לספר . לזאב הרוי על הקריאה ועל הביקורת הנדרשות והמועילות לעשייה המחקרית ועל תרומתו לתיקונו , לשיפורו ולבהירותו של הספר . לאותם קוראים אנונימיים שפגשו במהלך השנים חלקים שונים מן הספר והעירו את הערותיהם המלומדות . ליהושבע בנטוב , שהיא מופת של מחשבה ועשייה חינוכית . ליורם קנצלר , שאני חב לו תודה מקרב הלב על מסירות של חבר שמוכן להשקיע זמן רב בקריאה , במחשבה ובעידוד בשלבים שונים ולעתים אף ראשוניים מדי של הכתיבה והיצירה .

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help