sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

הספר הניתן בידיכם נוטל חלק בשיח הפילוסופי של עמנואל לוינס , שיש בו מחשבה על אתיקה , על האדם האחר , על יהדות ועל אנושיות . דמותו ופועלו של לוינס משלבים את האחריות החינוכית , המחויבות לקהילה היהודית , החשיבה הפילוסופית המוסרית והאהבה לשיעורי פרשת השבוע וללמידת התלמוד . הספר עוסק בפילוסופיה של החינוך , במשמעותו ובמעמדו של החינוך אצל לוינס ובניתוח הערכי והרעיוני של אכפתיות , אחריות וסולידריות חברתית . הספר מבקש להציע את האפשרות לכונן חברה שבמרכזה עומדות הלמידה והעשייה החינוכית של ילדים וילדות , חברה בוגרת ומוסרית . כשאני שואל את עצמי כיצד הגעתי לעסוק בנושאים הללו , דומני שהתשובה הפשוטה והגלויה היא : דרך בית הוריי . הבית שגדלתי בו היה בית חינוך , השדה שצמחתי בו היה שדה חינוכי , והכרם המטופח היה הפרדס החינוכי שלי . בהווייתו של הבית שגדלנו בו התרחש מפגש חינוכי . היה זה בית של עשייה חינוכית ברוח אידאולוגיה חלוצית ודתית , עשייה שנמשכה באופנים שונים לאורך חיים שלמים . אבי הגיע מירושלים לעיירות הפיתוח של הדרום כדי לעשות מעשה ציוני ולנהל בית ספר יסודי בשדרות . אמי יצאה מתל אביב לעשייה חינוכית באותו בית ספר ובאותה שכונה . הם היו חברים בקומונה חברתית וחינוכית מטעם עצמם , של מחנכים ומחנכות צעירים ובעלי חלומות . הם יצרו קהילת מופת מקומית שתאפשר לחניכיהם ולחניכותיהם לעצב את דרכם האישית מתוך מחויבות חברתית גדולה . הציפייה לכרם נטוע לא יכולה להישאר רק משאלת לב . זו ציפייה שכרוכה במחשבה , בנטילת אחריות ובעשייה . היא תובעת להכיר במה שיש , לתת אמון בכוחות הטבעיים , לרצות ולעמול קשה , באופן מאוזן ואחראי . אם נשתמש במטפורה של צמיחה , הרי זו היכולת לתת לאוויר , לשמש , לרוח הטובה של שעת בין הערביים לפעול את פעולתם הברוכה , אך גם לחשוש מפני ההיזק ולספק הגנה ושמירה . יותר מכול , זו היכולת להמשיך להתבונן בעין טובה , התקווה להצמיח גידולים וההבנה שיש צורך בטיפוח , בתכנון , במחשבה , בספונטניות , בשיחה , בהתבוננות ובהתייעצות . כל אלה היו חלק מן הכרם שנטעו וטיפחו אמי ואבי . נקודות הציון בחיי הוריי הן שמות המקומות שהם חינכו ולימדו בהם , והמקומות שהמשיכו לגבש בהם את המשמעות העמוקה והמורכבת של הערך " חינוך " : שדרות , נתיבות , בית הספר " יבנה " במונטבידאו , בתי הספר " מימון - קריית משה " , " גבעת מרדכי " , " דוגמא לבנות " , " עץ החיים " ו " בית הכרם " , בית הספר ע " ש דובדבני , חוג הגבעה , בית הכנסת סעאת , קהילת יפה נוף , ישיבת

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help