sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

מבוא מבט אישי על המסע האנושי כי גם ההרה אינו אלא תחנון נואש להשאר כמקים , לנוח מעט ולא להיות במסע כמו צפרים וכמר מלים . ' הקיום האנושי מציב שאלות קשות בפני כל ארם המנסה להתמודד עם חייו / השאלות הקשות כיותר נרגעות אל ה " אני " עצמו , המנסה להכין את עצמו , את מקומר בקירם ראת משמעות חייה בבסיסן של שאלות אלו מונחת מצוקה קיומית שמקורה אונטולוגי : האדם אינו רק יש הקיים בעולם , אלא . כפי שניסח זאת היידגר , הוא יש שישותו היא עניינו ; יש השראל על ישותר . הסופר הפורטוגלי הגדול פרננדו פסואה הותיר באוסף רשימותיו ספר הקרוי ספר 2 האי נחת . ספר זה . שמבעדר אני מבקש להשקיף על ספרי . מבטא את האי נחת של האדם כקיום , שאותה מכנה פסואה גם " מועקה מטאפיזית " . לאמור : המועקה אינה אקראית , והיא אינה כת חלרף : ' יאנו נולדים וככר אנו בלבה של מועקה מטאפיזית , 3 בלכה של טרדה מוסרית , בשיאה של אי בחת פוליטית '' . מרעקה זו אינה קשירה לשאלות מטפיזירת מעורפלות ורחוקות , היא קשורה לקיום האנושי כאן רעכשיו . רלפיכך היא מתבטאת במרחבי הפעילות הפרקטית של האדם : האתיקה והפוליטיקה . מועקה זו מהרהרת תדיר בשאלת הטעם והמשמעות שבקיום וביעילות שבמעשה האנושי : המועקה אינה מחלת השעמום של מי שאין לו מה לעשות , אלא המחלה הגדולה שהיא התחושה שאין טעם לעשות דבר . והיות שכך , ככל שיש יותר נ עמיחי תשס " ב . עמ ' . 192 2 פסראה תש " ס , 3 שם , עמי , 196

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help