sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

ציד , מרחיב תחומים וכתה ערים , מוסת למלך אשיר ^ בבלי קדמון . לדעתו , רק כספרות 7 חן " ל החל נמרוד להצטייר כמלך רשע . " בחיבה אטימולוגית של השם " אור כשדים " מזמבת לאזואלוס דיון מנקודת מוצא היסטורית בעיצוב דמותו של אברהם כספרות בית שני לעומת דמותו בספרות המדרש . הוא טוען שדמותו של אברהם החלה להתבלט בספרות הנבואה מסוף בית ראשון ותחילת בית שבי , תוך שהיא מקבלת משמעות חדשה : סיפור שבירת הפסילים , שהיה ידוע בספרות כית שבי , מעמיד את אברהם כפילוסוף רכחבם . בעוד המשכו של הסיפור , על השלכתו לאש והצלתו ממכה , מוזכר רק בספרות המדרש , ובו נעשה אברהם מקדש 27 שם שמים הראשון . ומופת לעם על רקע גזרות השמד ואחריהן . כניגוד לגישות המציגות אח אברהם כממציא דת חדשה , רואה שטייכזלץ את אברהם כמחדש דת עתיקה , הלוא היא האמונה ככוח עליון אחד מופשט , אמובה אשר הייתה קיימת מאז ומעולם , אלא שהיא הלכה ונתחלפה כהערצה של תבניות פשוטות 2 יותר , הניתנות למישוש , במסגרת תהליכי ניוון של תרבויות המזרח הקדום . " 2 1 ספריהם של וולי , סטרס , אריאטי ' וקושל ' יוצאים מתוך נקודת מבט היסטורית , והם מנסים לחפש עקבות היסטוריים בסיפורו של אברהם , תוך התבססות על מתקרים ארכיאולוגיים שנעשו באלור המזרח הקדום , מתוך מטרה להסביר את חשיבותו של אברהם לכל שלוש הדתות הגדולות ומתוך קישור בין סיפורי אברהם ובין סיפורים במסורת הנוצרית והאיסלאמית . האגדה על אברהם ונמרוד ידועה גם כתרבות המוסלמית , מקבילות לסיפור " אברהם בכבשן האש " מצויות בקוראן , " בספרי פרשנות לקוראן ובחיבורים על ש 26 אברמסקי , " נמרוד וארץ במרוד " . בית מקרא ג ( פב ) ןניסךסיון תש ' ים ) . עמ ' , 255 - 237 . 340 - 321 27 יי אזראלרס , " משמעית השם ' אור כשדים ' בבראשית יא 31 - 27 על פי ספרות בית שני והמדרש " . בית מקרא ג ( קסב < ( תש ' יס ) , עמי . 271 - 267 לעניין מילו י הפערים בספרות חז " ל ; הנ " ל , '' מילוי פערים בסיפור המקראי מזווית ראייתה של הפרשנות המסורתית '' , כית מקרא ב > קנג < ( טבת - אדר תשנ '' ח ) , עמ ' . 183 - 179 18 עי שטיינזלץ . דמויות מן המקרא , משרד הבטחק והאוניברסיטה המשודרת : תל אביב תשמ " א , עמ . 15 - 9 L , Wolley , Abraham , MRPCP Discoveries and Hebrew Origin . Faber and Fa her : 19 London 1936 J . V . Van Seters , Abraham m History and Iradition , New Haven : Yale University 30 Press 1975 S ArieiL Abraham and the Contemporary Mind , Basic Books : New York 1981 31 K . J . Kusthel , Abraham , SignafH apefor Jews r Christians and Muslims , Continuum : 32 New York 1995 33 בקוראן מוזכרות סצנות מתוך התימה מספר פעמים : אלקראן , מהדורת יי ריבלין , דביר : תל אביכ תשל " ה . עמ ' 41 פסוק רס עמ ' 337 - 336 פס ' נכ - סט . עמ ' 429 - 428 קס טו - כג . ' עמ ' 501 - 500 פסי פא - צח .

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help