sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

אלמגרין ודראגסט : מבנים נטולי כוח תערוכות ___ תל אביב רותי דירקטור השם המרחף מעל תערוכתם של אלמגרין ודראגסט במוזיאון תל אביב לאמנות , הוא שמה של סדרת העבודות המזוהה ביותר עם גוף העבודה המצטבר שלהם . מאז סוף שנות ה – 90 הם מייצרים " מבנים נטולי כוח " , המגיבים למבנים מסוגים שונים : ממשיים ומטאפוריים , פוליטיים , כלכליים , אמנותיים ואחרים . שמונה העבודות הפזורות ברחבי המוזיאון – בגלריות , בחללי מעבר ובגן הפסלים – מגלמות בתוכן , כל אחת בדרכה , מבנה אחר , שכוחו ניטל ממנו . בכניסה למוזיאון ניצבת תיבת תרומות מן הסוג שניתן למצוא בכניסה למוזיאונים רבים . זו שכאן מכילה , בנוסף למטבעות , גם פריטים , כמו נעל , כרטיס כניסה למוזיאון ובקבוק מים , אך מה שמנטרל אותה לחלוטין ממהותה היא עובדת היותה חסומה . בחלל מעבר בין גלריות מוטל תינוק בסלקל מתחת למכשיר כספומט שאינו פועל : זהו " משה המודרני " , גרסה עכשווית ומצמררת של הסיפור התנ " כי . בחלל מעבר אחר נראית הצבה , המתחזה להכנות לקראת תערוכה פיקטיבית של מאטיס : פיגומים , פחיות צבע ואותיות שהודבקו בחלקן על הקיר ומכריזות על תערוכה שלא תתקיים . בגן הפסלים ניצבת בדשא ברכת משאלות מכוסה בזכוכית ; בתוכה מטבעות שטרם הוטבע עליהם הערך הכספי . בגלריית האולד מאסטרס , בין ציורי דיוקנאות מהמאה ה – , 17 תקועים בקיר שני מסמרים , ומסביבם הילה של שני מלבנים חיוורים הנדמים לסימנים שהותירו שני ציורים קודמים , שהיו תלויים זמן רב והוסרו מהקיר . רוחות רפאים אלו הן " דיוקנאות האמן " , דיוקנאות הבנויים משרידים ומהיעדר . תיבת התרומות חסומה , מכשיר הכספומט אינו עובד , באר המשאלות מעוקרת מתוכן , והתערוכה כולה מפוזרת ברחבי המוזיאון ומורכבת מעבודות , המתחזות בדרכים שונות ללא – אמנות . גם העבודה המונומנטלית ביותר בתערוכה – העתק של קטע מחומת ברלין בגודל אמיתי , שנפרס למלוא רוחבה של הגלריה הגדולה ביותר במוזיאון – אינה אלא המחשה מהדהדת למושג " מבנה נטול כוח " . חומת ברלין נוכחת בתערוכה לא רק כייצוג מובהק של מבנה , שהוא בו זמנית עוצמתי ונטול כוח , אלא גם כאזכור ביוגרפי משמעותי בחייהם של אלמגרין ודראגסט . השניים נפגשו בקופנהגן ב –1995 והתחילו לעבוד כצמד . לברלין , שהפכה לביתם ולבסיס היצירה שלהם , הגיעו בשנת , 1997 שמונה שנים לאחר נפילת החומה . הסטודיו שלהם בשכונת נויקלן הוא מבנה שהוקם בשנות ה – 20 כתחנה לשאיבת מים , וכיום משמש אותם כחלל עבודה וכמקום מגורים . הפיר הגבוה שבמרכז הסטודיו מוקף בחלונות . המבנה מוצף באור , ולמרות גודלו וגובהו הוא משדר פתיחות ובהירות . המהפך שעבר מבנה תעשייתי , שרוּקן מן הפונקציה המקורית שלו והפך לסטודיו לאמנות , מאפיין את הגישה העומדת בבסיס חלק גדול מהעבודות של אלמגרין ודראגסט . " כל עוד זה נמשך " , הכותרת המוצמדת להעתק חומת ברלין במוזיאון תל אביב לאמנות היא , למעשה , ניסוח אחר ל " מבנה נטול כוח " , וחומת ברלין אכן נדמית מיכאל אלמגרין ( נ ' , 1961 קופנהגן , דנמרק ) ואינגר דראגסט ( נ ' , 1969 טרונדהיים , נורבגיה ) עובדים יחד כצמד אמנים מאז . 1995 אלמגרין ודראגסט : מבנים נטולי כוח אוצרת : רותי דירקטור מוזיאון תל אביב לאמנות 31 במרץ – 27 באוגוסט 2016 > אלמגרין ודראגסט , כל עוד זה נמשך , , 2016 עץ , עץ לבוד , פי - וי - סי , בטון , ; 360 ש 3300 תצלום : אלעד שריג Elmgreen & Dragset , For as , Long as It Lasts , 2016 , wood , plywood , PVC , and concrete 360 ש 3300 ; photo : Elad Sarig > אלמגרין ודראגסט ; תצלום : אלמר וסטנר ; Elmgreen & Dragset photo : Elmar Vestner > > הסטודיו של אלמגרין ודראגסט , ברלין ; תצלום : אודו מיינל , Elmgreen & Dragset ’ s studio Berlin ; photo : Udo Meinel

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help