sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

פתח דבר ראשיתו של מחקר זה היא בגימיק להבהיר תחושה עמומה , מטרידה . לפיה דבר מה מתארי מצרי בלב חוויית ה " אני " של בן המאה העשרים , כלומר כלב החוויה שלי בשלהי המודרניות . נדמה היה לי , אס כי לא באופן מאורגן תיתן לבנייה כטיעון , כי איכות מונאדית זו יש לה מעמד הנטוע בבסיסו של מה שהמאה העשרים מציעה כתרבות , ובאופן שהיא מדברת על עצמה בציביליזציה עירונית עכשווית . הלך הרוח של המודרניות של המאה האחרונה הרא מונאדי , בך נראה לי , אבל לא רק הלך הרוח , האופן שהשיח המודרניסטי מדובב את המהויות מבעד מה שנראה לאפיסטמה שלו " ממש י / ' איבד אח כוחו כתיאור מרחב של אובייקטים " אחרים " והוחדר י באנתרופומורפיות , כלומר באינטימיות של תורעה . בכמין מלנכוליה , כפי שמציע סארטר בהכחילה , או בכמץ עליצות , הפך האובייקט לפתע את עורו מהפנים החוצה , ומעתה הוא מביט בך , '' כל הדברים מלאי אלים " , אמר תאלם , הכיל מלא עיניים — אפשר לחרש — הממשי מאוכלס ב " מראות חיות " . אכל תורת המתארות של לייבנץ איננה רק החיק שממנו בוקעת המרנאדה האחת בממשות , כדימוי , כמטפורה אן כמיתוס . לדידו של גוטפריד וילהלס לייבניץ , באירופה שאחרי מלחמת שלושים השנים , הייתה מתארה זו לכאורה רק פרודה חושבת בקולוניה של פרודות , אזרחיות בעיר האלוהים , שהיא כמין חצר של לראי ה 41 י וחדורה עוצמתו של מונרך . מונרך זה , שהוא מצדו תערובת של שען ואליל , רב - מג ומתמטיקאי , מאגד את המונאדות — אינסופיות במספרן וכולן אינן אלא " אני " לדרגיתיו השונות — על אפו ועל חמתו של הסוליפסיזם חיסורי של ההוויה המונארית . זהו כידוע "הטוב שבעולמות האפשריים " , ובו שוררת ההרמוניה הקבועה מראש . יסוד זה של תורת המתארות איננו יכול כמובן להיות מרכיב בתארריה של המשקע המטפיזי המודרניסטי . " הטוב שבעולמות האפשריים " הרא אמנם מתח פורה ביותר בלוגיקה המודרניסטית , אולם כבואו לסמן את הלך הרוח של המאה הוא עקר באמת , אפילו ההסתייגויות ממנו במהלך מאתיים השנים האחרונות — כגון זו של וולטר בקאנדיד , או זר של פרנסים הרברט בראדלי . בשלהי המאה התשע עשרה , שאמר : " זהו הטוב שבעולמות האפשריים וכל מה שיש בו הךא רע בהכרח " — אינן רלררנטיות למבנה האופן שהמאה העשרים מגלה את המטפיזיקה העמוקה שלה ,

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help