sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

שענדה , בקמטי הבגד שלגופה ואפילו בצכער של השפתון שבו השתמשה — כל אלה עקבות שהותירה אותה זוכה בגוף הטקסט הבנימיני . במשך חמש השנים שכהן עבדתי על כתיבת ספר זה התבוננתי בתמונתה של הזונה ההיא . וכהרבה תמונות נוספות . מקצתן מצאתי בספרים ובארכיונים ואחרות — כמו את זו שלה — חשפתי מתוך הטקסט הכניסיני כשאני מודעת לכך , שאין זה אלא מעשה מרכבה , המצאת התמונה כעדות אחרונה . " פחות מאי פעם " , ציטט כנימין את ברטולט ברכט . " שכפול פשוט של המציאות מסביר משהו על אודות המציאות [ ... ] מוטל עלינו לבנות משהו , משהר מלאכותי , מיוצר " ( בנימין , 2004 עמי . ( 45 את '' הזונה יהיה היהי " אציע לראות בתור נספח של בנימין לקטלוג של זרבות שיצא לאור בשנות השלושים של המאה התשע עשרה . קטלוג זה הכיל עשרים איורים ארוטיים ; מתחת לכל אחד מהם נרשמו שמה וכתובתה של הזונה המוצגת . דבר קיומו של הקטלוג נודע לבנימין שעה שקרא בכתביו של אדךארד פוקס , האיש ששימש השראה לדמות האספן . 4 שאת תוריה שרטט כנימין במסה שיוחדה לו , " מכין שבע הכתובות הראשונות המוזכרות בקטלוג , חמש הן של פסז " ים השונים זה מזה ' / כתב בנימין לעצמו לצד תיאור קצרצר של הקטלוג , שאותו כלל בפרק שעסק בזנות רכהימור בחיבורו הלא גמור " הפסדים " ( . ( Benjamin I 9 H 9 , p . 525 הערה זו שרשס כנימין לעצמו מעלה שתי סוגיות חשובות שאעסוק בהן בפרק זה , האחת היא היות הפסדים של פריז מקום מגורים שכיח לזונות : השנייה היא עצם הוכר שלזונה יש כתובת . מדוע לפתוח ספר על כנימין בדיון על זונה ? קל להשלים כתיבת ספרים שלמים על בנימין או לקראם ולעבור על פניהן של הזונות השונות המופיעות בכתביו בלי להעניק להן מבט , ולו החטוף כיותר , וכמובן כלי לפתוח אתן בשיחה . כתיבה המוחקת אותן מהטקסט הבנימיני , חולפת על פניהן במהירות ועוברת מיד אל ה " עיקר " אומרת למעשה : מה להן לזונות האלה ולהיסטוריה , לפילוסופיה , לשיחה , לצילום או למשפטי אך אם מבקשים לחשוב עם בנימין על כל אחד מנושאים אלה , אי אפשר להתעלם מנוכחותן החוורת ר 1 שנת של וונות בהקשרים שונים , בעודן ממלאות תפקידים רטוריים מגוונים ואחרים שאינם מתלכדים לכדי דמות אלגורית אחת . הפעם הראשונה שבה פגשתי בזונה כטקסט של בנימין היתה בתזות " על מושג ההיסטוריה " . רשמתי לפני את המפגש אך עדיין לא ידעתי מה לומר עליו . בקריאתי שיוויתי אותה לנגד עיני כדמות מוחשית ; הקיום שלה לא היה כשבילי רק טקסטואלי , כמשך שנים רבות היא ליוותה אותי כדימוי חזותי שעוצמתו מתחזקת מעצם מיקומו המפתיע בטקסט , מדובר בנוכחות אניגמםית למדי , שלהפתעתי התעלמה ממנה רוב הכתיבה על בנימין . כדיון המועט שהתקיים במקומן של הזונות ככתיבתו , תוארה הזונה כדמות אחת מלוכדת , אף על פי ששום פרשן לא טרח לקרוא מקרוב את מכלול הטקסטים שבהם 4 ראו מסתו על האספן { בנימין , ( 1996

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help