sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

אלא גם לאם , שהכרה אל האב כדי להרחיק את האשה מן החברה ולהפיך את האשה המתררעעת עם גברים לזובח , כעונש על סירובה לכלוא את מיניותה כתא המשפחתי . בנימין מציג את הזונה כמי שסירבה להיכנע לצו הבורגני המורה על מחיקת הגוף כמקום של הניסיון . בנימין מתאר באופן אינטימי למדי את מכות ההלם שהמבוגר מצליף בנער — בשם ניסיון החיים — באופן המרסק את הניסיון ואוטם אותו בפני גירויים : " האימה שחשתי בשעת מעשה [ לפתוח כשיחה עם זונה ברשות הרבים ] היתה אותה אימה שעשוי למלאני אוטומט אשר כדי להפעילו די בשאלה , כך הטלתי איפוא , את קולי לתוך החריץ " ( בנימין , 1992 עמ ' (\ 47 י ההקבלה הערלה כאן כין הציורי הבורגני — שאותר מייצגת במקרה זה אמו , שאתה הוא משוטט ברחבי העיר — וכין פעולתו של הארטרמט מאירת עיניים . היא מאפשרת להכין את ההלם לא רק כפרי המודרניות הממוכנת , אלא גם כתוצר של המרסר הבורגני . העיקשות המובילה את בנימין לפתוח בשיחה עם זונה לא מבטאת מאמץ לומר דבר מה , אלא ניסיון להשיב לעצמר את ה " קול " שנאלם , להניע אותו בחומריותו כדי לרופף מעט את אחיזת הטקסט הבורגני ברעידותיו . בין " המטפיזיקה של הנעורים " ( 1913 ) ובין התזות " על מושג ההיסטוריה " ( 1940 ) משרטטות נשים רזרנרת , שבנימין הרלך אחריהן במאמציו לגשש בשולי הניסיון שהתנרק רלמצרא שם מובלעות של יחסי מסירה חיוניים ו " ההורה לא נרתן לדרבר מנוח . זוהי קללתו ? לעולם לא יוכל להוציא מפיו את העבר , שככלות הכול הוא יעדו . ודבריו כבר מזמן אחזו בשאלה הלא מדוברת של השותקים . ומבטם שואל אותר מתי ייעצר דיבורו . עליו דווקא להפקיד את עצמו בירי המאזינה כך שהיא תרכל להרביל בידה את [ דברי ] הכפירה לתהום בה שוכנים נשמת הדובר , עברר , השרה חסר החיים שבר הוא תועה . אבל שם הזונה כבר ממתינה זמן רב . שהרי העבר הוא בבעלותה של כל אשה , ובכל מקרה אין לה הווה , זו הסיבה שהיא מגנה על משמעות מפני הכנה , היא הודפת את השימרש לרעה במילים ומסרבת להפקיר את עצמה לשימוש לרעה " ( Benjamin , ( 1996 , p . S זונה זו . השרכנת כתהרם נשמתר של הדובר , היא הנגטיב שממנר אבקש לשרטט את דיוקנה של " הזונה ' היה היה / ' השוכנת ב " בית הברשת של ההיסטוריזם" ומופיעה בתזה השבע עשרה של החיבור על ההיסטרריה . כדי להשלים את הדיוקן , איעזר בתקנות המשטרתיות שטיפלו בזרנה , כספררת שנכתבה עליה , בתכשיטים J במסותיר על ברדלר , שנכתבו בשנוה גלותו בפריז , מפתח בנימץ את מושג ההלם כתו מאפיין של המודרניות , שהמכונה והעיר הם מנגנוני הייצור שלו ; " ככל שרב יותר חלקו של גורם ההלכ ברשמים היחידים , ככל שהתודעה » נוסה להתמיד יותר בכוננות כמגן בפני גירויים , ככל שההצלחה שבה הי » פועלת גדולה יותר , כן פוחתת השתלבותם בניסיון ( (; Erfahmng כן מיטיבים הס לקיים את מושג החוויה ( " ( Erlcbnis ( בנימין , 1989 עמ ' . ( 98 חסימת הניסיון בפני גירויים מוצגת בטקסטים המוקדמים כעניין אינטימי הקשור ליחסיו של בגימין עם הוריו . ההקשר הזה מאפשר הבנה מורכבת יותר של המושג המאוחר של ההלם .

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help