sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

הכנימיבי לפתוח אפשרויות חדשות למחשבה המאוימת להיחנק , להיכלם רלהישחת על ידי המשמעות האחת שתופק מן הלשון המבטאת אותה , שתיעשה לתליין שלה . 2 בנימין ראה בפשיזם שדגל ב " השתברת רוחבית " , איום אלים על המחשבה . ואולם " האיום על המחשבה לא נבע רק מצורת המשטר במדינה . בנימין גם הצביע על הרבה מנגנונים מקומיים המאיימים להפוך את המחשבה לטקסט נושא משמעות , לתוכן מובהק . לססמה , למנטרה . לנשק חם או למטבע חליפין , האמנות , הספרות , הפרסומת , הקולנוע , כולם נראו כעיניו מועדים להפעיל מנגנונים מעין אלה , אך בכולם בם ראה פוטנציאל לחתור תחת אותם מנגנונים אם רק יפגמו בתוצריהם ולא יאפשרו להם להיראות מנותקים מצורות הייצור ומיחסי הייצור . כ ' ימטפידיקה עול הנעורים " , אחר הטקסטים המוקדמים שכתב , הבליט בנימין את מקומה של השתיקה במחשבה ובדיבור כחלק מהניסיון לאתר תבניות לא דכאנירת של מחשבה . החומריות של השחיקה מופיעה שם כתנאי האפשרות של הדיבור : " אכל אפילו אם [ הדובר ] מחיה עבר ריק באמצעות ריגוש של התהוללות , המאזינה לא שומעת מילים , כי אם את שתיקת ההווה '' ( . ( Benjamin 9961 , p . 7 בטקסט זה , שהוא כאמור מראשוני כתביו של בנימין שנשמרו , יש הד מוקדם לטקסט האחרון שכתב , " תזות על מושג ההיסטוריה " . בשניהם חיפש בנימין אחר דרכים לגעת בעבר אך לחמוק מלפיתתו , להימנע מן ההווה הרודף אותו אך להיענות לצו שלו , כטקסט המוקדם הוא ראה את האשה , שלשונה טרם נכבלה כאזיקי הסיבתיות והמשמעות המוכנה מראש , כמי שמסוגלת לשמר את העבר מבלי לסלק את חידותיו : " הלשון אינה מרוממת את נשמרת הנשים , משום שהן אינן בוטחות כה ; העבר שלהן לעולם יישאר לא פתור " ( שם , עמי . ( 9 האשה — ובאופן מיוחד הזונה — מופיעה שם ובטקסטים נוספים שנכתבו ערב מלחמת העולם הראשונה בתור מי שרק שיתרפה " בחברותא של יוצרים " יאפשר לבבי הבוער להיחלץ מן הלפיתה הממיתה של כל אלה המאיימים לקבור ארתם חיים : המדינה המאיימת לגייס את הבוער , ההררים המאיימים להחניק את הניסיון בשם ניסיון החיים שלהם . האקדמיה המאיימת לקבור את הידע תחת המקצוע והמשפחה המאיימת לדכא את הארוס / " לשנות את חוסר התלות ההכרחי של הרוח היוצרת ולהביא לידי הכללה של נשים , שאינן יצרניות באותו אופן כמו גברים , בקהילה אחת של בני אדם יוצרים , באמצעות אהבה — אכן , זר המטרה שאליה צריכים הסטודנטים לשאוף '' ( שם , עמ' . ( 44 " המבוגר " , כתב בנימין , " תמיד כבר חווה ( erlcbi ) הכול : נעורים . אידאליס , תקוות , אשה . הכול היה אשליה " ( שם . עמי . ( 3 בייהמכרגר " הכררבה איכה רק לאב . ב ככהיכחו על כו כט , ובמסה " המחבר כיצרן " ( , ( Benjamin 1999 מבחין בנימין בין טרנספורמציה שעברה פטישיזציה , היא הטרנספורמציה הרוחנית שהפשיזם מציע ל א והריר . וכין טרנספורמציה פונקציונלית כנוסה כרכט , שהיא חלק מטתספורמציה של מנגנון הייצור בכללותו ,

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help