sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

סדרת הספרים " פרשנות ותרבות" האדם הוא יש מפרש . כבי אדם , יחידים ותכרות , מנהלים את חייהם תוך פירוש מתמיד של מעשיהם , ערכיהם , עולמם ומכלול פעילותם . מעשה הפרשנות אינו רק בחלתם של חוקרי תרבות , אלא הוא בראש ובראשונה נחלתו של כל אדם הפועל כעולם והמנסה באופן מתמיד לתת פשר למרחבים השונים שבהם הוא פעיל . הפעילות הפרשנית היא אתד ממאפייניו הבולטים של הקיום האנושי . האדם כיצור חושב אינו מסתפק בעשייה ; אדרבה , עשייתו מלווה בהסבר או בהבנה של מעשיו . אמבות הפרשנות משוקעת בדרך כלל בפעילות הפרקטית עצמה , ואין היא מוארת באורה של התודעה וההכרה השיטתית , ואולם לעתים קרובות נעשית הפרשנות למושא עצמאי ; או אז מוסטת תשומת הלב ממרחב הפעילות המעשית אל המרחב התאורטי . מעבר זה מסמן את ראשיתה של העבודה השיטתית המושקעת בפענוח , בניתוח וכתיאור של מרחבי הפעילות האנושיים שבהם מגולמת באופן מובלע פרשנות . העבודה השיטתית הזאת היא עבודתו של התאררטיקן , והיא מציינת את הפיכת הפרשנות המובלעת בפרקטיקה למומנט עצמאי . סדרת הספרים " פרשנות ותרבות " עוסקת במומנטים פרשניים . הספרים שייכללו בה עוסקים במרחב הפרשנות על מכלול היבטיו : פרשנות של טקסטים ספרותיים , פילוסופיים . דתיים ואחרים , פרשנות של תרבויות וחברות . סדרת הספרים כולה מתייחדת כניסיון להציע קריאה פרשנית חדשה ומאתברת , *** ספרה של אריאלה אזולאי היה היה פעם ; צילום בעקבות ולטר בנימין מציע התבוננות מחודשת בדימויים . בחפצים ובעקבות העולם החומרי שבנימין התבונן בהם וכתב עליהם . תוך ניסיון לשחזר את מה שראה בנימין ואת מה שהחמיץ במבטו , התבוננות זו מדריכה את הקריאה הצמודה בכמה מן הטקסטים המרכזיים של בנימין ( " ילדות בברלין סמוך ל , ' ? 1900 " יצירת האמנות בעידן השעתוק הטכבי " , "היסטוריה קטנה של הצילום " ) ובכמה מן הטקסטים היותר אניגמטיים שלו ( " ביקורת האלימות " . " האופי ההרסני ' / " על מושג ההיסטוריה " ) . קריאה צמודה זו מובילה לסדרה של טענות ההופכות על פיהן את ההבנות המקובלות ביחס לבנימין . כך למשל יצירת האמנות בעלת ההילה , שנהוג לראות בה מושא לקינה של בנימין , מוצגת כספר בתור

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help