sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מבוא במבוא ישורטטו קורי המתאר של מפעלו הביקורתי של קררצווייל . אץ בסכמה המוצעת בזה משום רדוקציה של תורתו הכיקורתית התרברתית של קורצווייל לכלל דובמה אחרונת ומצומצמת . ייתכן שדווקא ההפך הוא הנכון - התאוריה הביקורתית של קררצווייל , על הפרקטיקות הנגזרות ממנה וכן תהליכי ההנהלה שלהן לקונסנזוס האסתטי ^ , r 7 כלומר תהליכי המשטרר של אקלים דעות מסרים שקורצווייל רצה כר , נבדקים בחיבור 7 ה כמקרה כוחן . נבקש לבחון כיצד התקבלה תפיסתו של קורצווייל ובאיזו מידה הצליח להתייצב כפרשן של תרברתנר החדשה . ננסה לתאר את הכלים והאמצעים שהשתמש בהם , ונדון בסוגיה אם יכול מנקר תרבות כדוגמתו להתייצב על במת התרבות של ימינו ולעשות שימוש באותם אמצעים רתאורירת , חיבור זה מבקש להידרש אל קורצווייל כאל טקסט . יצירתו הביקורתית של קורצרוייל היא העומדת למבחן כחיבור וה , והבחינה הנעשית היא לעולם כחינה הנתונה בתחומי השפה , הלשון , האידארלרגיה והתרבות , נבקש לצייר את קרוי המתאר של קורצווייל , גיבור התרבות בישראל יפרשנה . באמצעות השיח התרבותי המיוחד שיצר סובייקט מבקר זה , כפי שהוא נגלה לנו באמצעות כתביו , הגותו והכלים שהשתמש בהם להטיית הקונסנזוס התרבותי לטעמו , לפיכך , זולת כמה מילות תיאור ביוגרפיות . המתחייבות מעצם חיבורנו , לא בעיר כמעט כל הערה המצויה מחוץ לתחומי השיח שקררצררייל מייצר כשלושים ושלרש השנים שהוא מתייצב כמרכז השיח הספרותי התרבותי בישראל . החיבור רואה כאמור בקררצווייל טקסט ומשום כך הוא כוחן אותו על פי המבחנים ההרמנויטיים הפנומנולוגיים העומדים לרשותו של פרשן בן זמננו . קורצווייל הטקסט , ככל טקסט אחר העומד לניתוח ופרשנות , מעורר מיד את סוגיית המעגל ההרמנריטי , בלשון אחרת , כיצר עלינו להבין את קורצורייל : האם לכתחילה באמצעות מרכיבי השיח הביקורתי שיצר . או שמא על פי הצהרותיו הכלליות ? שאלה נוספת המתעוררת מכך היא אם המעגל הפרשני מציב בעיה בהכנת שיטתו התרבותית של קורצווייל אר שמא הוא מרכיב מכונן בהבנת הפרקטיקות הפרשניות והאסתטיות שלו . כלומר , האם היחס שבין קביעותיו המוצהרות הכלליות של קורצווייל ובין המרכיבים הספציפיים של יצירתו הביקורתית הוא בעיה שעלינו להתמודד עמה ולפותרה , או שמא המתח

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help