sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

בלינט קרא לסמינרים שלו קבוצות דיון . הקבוצות שלו התכנסו פעם בשבוע , במשך 3 - 2 שנים בדרך כלל , חלקן אף לאורך זמן ממושך יותר , בהרכב של 10 - 8 רופאים , רובם רופאים כלליים . בלינט מדבר על עיסוק בשילוב של מחקר והכשרה . הוא התעניין מאוד במחקר ולכן ביקש ממזכירה לרשום ( בשיטת הקצרנות ) את הנאמר בסמינרים . היה ברור שנוכחות אדם שלישי תקלקל את האווירה האינטימית , אפילו אם הוא יתנהג בצורה אובייקטיבית וזהירה , כך שכל ההסתכלויות , הדיונים , הניתוח וההערכות , נערכו על ידי הרופאים בעצמם , אבל רופאים כלליים לא היו מאומנים לתפקיד כזה : " כאשר הם התחילו , לא הייתה קיימת , עד כמה שאני יודע , שיטה מקובלת , כיצד לאמן רופאים כלליים באבחון פסיכולוגי ובטיפול נפשי ... הדבר הראשון שהיינו צריכים לעשותו , היה ללמוד את המשמעויות וההיבטים הפסיכולוגיים של הרפואה הכללית ; הדבר השני היה לאמן רופאים כלליים בתפקיד הזה ; והדבר השלישי היה להסיק שיטה לאימון והכשרה כאלו . " בלינט מוסיף : " אנו נתאר את מה שהתרחש בסמינרים למחקר ולהכשרה , כאשר נקרא להם בשמות ובתארים שונים , כגון : דיונים קבוצתיים , כינוסים לדיון על מקרה קליני , סמינר של מחקר , סמינר לדיונים , קבוצת דיונים וכדומה . כל אלו מתייחסים להיבטים שונים של אותו התהליך . " בלינט ניסה , עד כמה שאפשר , לא להיכנס למערכת " מורה - תלמיד " , למשל : שהרופאים הכלליים ישאלו אותו , מה הוא חושב על המקרה כפסיכיאטר . לדעתו של בלינט , התפקיד החשוב ביותר של הקבוצה הוא , לאפשר לרופא המציג לספר את סיפורו בקשר ליחסיו עם חולה מסוים , בצורה חופשית ועל סמך זיכרונו , כולל ההרגשות והחוויות הרגשיות שהחולה עורר בו , במפגש עם החולה , וההרגשות והתחושות שהתעוררו בעת שהוא סיפר על המקרה לקבוצה ( ללא רישום , בצורה ספונטנית , " מהבטן " ) . כל זאת באווירה חופשית של החלפת חוויות , התרשמויות ודעות , בתקווה שהתגובות של החברים האחרים יבהירו לרופא המציג מספר דברים . חשובה גם ההמשכיות של הסמינרים , כך שאפשר תמיד לשמוע מעקב וללוות את המקרה ואת התפתחות הטיפול לאורך זמן . כך אפשר לבדוק עד כמה הרעיונות , ההנחות , האבחנות , התחזיות והניסיונות הטיפוליים היו נכונים . המטרה העיקרית של הסמינר הייתה לבדוק את היחסים המשתנים כל הזמן שבין הרופא לחולה . בלינט מדגיש שלדעתו זה הכיוון שהרפואה צריכה להתקדם בו . מטרת הספר הינה בעיקרה תיאור של תהליכים מסוימים , שמתרחשים ביחסי הרופא והחולה ( ההשפעה ו " תופעות הלוואי " השליליות והבלתי רצויות של התרופה " רופא " ) , שגורמים לסבל הן לרופא והן לחולה . ברצונו לפתח ערנות ורגישות לתופעות ולסימנים שיאפשרו לרופא לאבחן את התהליכים הפתולוגיים האלו , כמה שיותר מהר וכמה שיותר מוקדם , ואז אפשר גם לחשוב על גישה טיפולית מתאימה למצב היחסים שנוצר . התפקיד הראשון של ספר זה הינו , לתאר את הבעיה : " למה קורה לעתים כה קרובות , למרות המאמצים הרציניים של שני הצדדים , שהיחסים בין הרופא לבין החולה , הינם

דיונון הוצאה לאור מבית פרובוק בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help