sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

במסע הזה לא קפצתי אל העתיד , כמובן . אבל בכל מקום שבו הייתי שאלתי עליו , ביקשתי פתרונות , רעיונות , דרשתי מאנשים להציג את התכנית שלהם , לשרטט את הגבולות , להתמודד עם השלכות החזון שלהם , ואם אין חזון , שיהרהרו בעניין ונדבר שוב בקרוב . שאלתי על גבולות , על אזרחות , על זהות , שאלתי על 2040 ועל . 2060 הייתי נחוש בדעתי להציג ליהודים ולערבים החיים בגדה המערבית את השאלה שטורדת את שלוותי בשנים האחרונות , השאלה המכריעה ביותר שניצבת בפנינו : איך ייראה העתיד כאן . לא בזבזתי זמן בהתנצחויות , בהטפות מוסר ובהבעת זעזוע אינסופי . לרוב רציתי לשמוע את הסיפורים והרעיונות של האנשים הניצבים מולי , ולפעמים גם להובילם לקצה גבול ההיגיון שלהם , לחכך את החזון הפוליטי שהציגו באבני המציאות , ולהשאיר לקורא מקום להתלבט ולגבש את עמדתו . המסע הזה עבורי היה הזדמנות להיישיר מבט אל השד הזה , חסר הצורה , שממתין לנו בעתיד . ואם סופרים משתמשים בלחשים , בזיכרונות , בפחדים , בחלומות שמתערבלים בתודעתם והופכים " שד לסיפור " , במסע הפוליטי הזה ביקשתי להפוך את השד למודל פוליטי בהיר ככל האפשר , בעצם למודלים שונים שיתמודדו עם העבר , ההווה והעתיד . כי זו נקודה הרת גורל : כל מודל פוליטי בישראל חייב להתמודד עם העבר , ההווה והעתיד , ורוב המודלים המוכרים לא מתמודדים עם שלושתם ביחד או למשל בוראים מחדש את העבר באופן שיאשש את תפיסתם וקובעים שהכול התחיל בכיבוש הגדה המערבית על ידי ישראל בשנת . 1967 *** שאלו אותי בסוף המסע אם עכשיו אני יותר מיואש או אופטימי . האמת שאיני יודע בדיוק . אולי הייתי אמור לחוש מפוכח יותר , במידת מה אני אמנם חש כך , אבל לא תמיד . אחרי הכול ראיתי במסע הרבה דברים מייאשים , למדתי עד כמה מנגנון הכיבוש מסועף ומורכב — מעין מבוך שאי אפשר שלא להיאבד בפיתוליו — אבל גם פגשתי אנשים שעוררו בי תקווה , אפילו השראה , ושמעתי רעיונות חדשים . בסופו של חשבון אני מאמין שהמאבק על מרחב פוליטי שבו יהודים וערבים חיים בשוויון זכויות רחוק מלהסתיים . הרי מהמאה העשרים אפשר ללמוד בוודאות דבר אחד : שינויים אדירים שאיש לא העלה על דעתו מתרחשים פתאום , לפעמים בהרף עין אחד . אין צו עליון

עם עובד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help